פטריות וסרטן

פטריות או לא להיות!

כבר שנים רבות שאנו יודעים/כותבים/מספרים על היתרונות הבריאותיים שבאכילת פטריות, וכעת התפרסם מחקר שמאוד מחזק המלצה זו.

במחקר זה ניתחו נתונים מ- 17 מחקרים קודמים, שכללו קרוב ל- 20,000 אנשים.

מתוצאות המחקר נראה שאכילת 18 גרם פטריות ביום היתה קשורה בירידה של כ- 35% בסיכון לחלות בסרטן (יחסית לאלה שאכלו הכי מעט פרטיות). התוצאות המובהקות ביותר היו לגבי סרטן השד, אבל החוקרים רושמים שיתכן והסיבה לכך היתה כמות המחקרים הרבה יותר שנעשתה על סרטן השד, יחסית לסוגי סרטן אחרים.

 

מה יכול להסביר את התועלת שבאכילת פטריות לסרטן?

החוקרים חושבים שלמרכיב נוגד חמצון בשם ארגותיונן (ergothioneine) יש חלק גדול בתוצאות הטובות.

מרכיב זה נמצא בכמות רבה יותר בפטריות כמו שיטאקה, מיטאקה ופטריות יער, מאשר בפטריות לבנות רגילות, פורטבולו ואחרות.

יחד עם זה, לדעתי הסיבות לתועלת הפטריות לסרטן ובכלל, תלויות במגוון רחב הרבה יותר של חומרים מועילים (ויטמין D, נוגדי חצון, מינרלים, גלוטטיון ועוד), והשפעות חשובות כמו תרומה לאיזון קפיצות הסוכר, השפעה אנטידלקתית ועוד.

 

אני אישית נהנה ביותר מאכילת פטריות שיטאקה מוחמצות. טעם ומרקם מפתיעים!

 

השורה התחתונה ברורה – אלא אם כן יש רגישות לפטריות – מומלץ לאכול לשלב פרטיות כחלק משמעותי ואף יומיומי בתפריט הבריא.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז