פוספוטידילכולין, דמנציה ואלצהיימר

פוספוטידילכולין הינו מרכיב שומני חשוב בקרומי התאים של צמחים ובעלי חיים רבים.

מחקר חדש שפרטיו כאן מראה שוב שצריכה מוגברת של פוספוטידילכולין מפחיתה סיכון לחלות בדמנציה ולסבול מדרדור קוגניטיבי בגיל המבוגר ב- 28% !. במחקר עקבו אחר כ- 2500 אנשים מבוגרים שהחלו את המעקב ללא בעיות קוגניטיביות, ובמשך 22 שנים עברו מספר בדיקות לגבי התפקוד המוחי-קוגניטיבי. באופן מעניין, המחקר הראה שצריכת כולין (בניגוד לפוספוטידיל-כולין) לא הראה תועלת מניעתית.

מספר מחקרים מהעבר מרמזים על תועלת צריכה מוגברת של פוסטידילכולין למחלות מעי מסויימות ובעיות כבד.

מקורות תזונתיים של פוספוטידילכולין הם בעיקר סויה, ביצים (החלמון בעיקר), כבד, ברוקולי, חרדל, שמרים ועוד

בקישור הבא ניתן לקרוא מידע רפואי-מדעי נוסף על פוספוטידיל-כולין.

 

בריאות,

אופיר פוגל, נטורופת

      1. יש בהחלט דמיון רב בין שני המושגים, אבל זה לא בדיוק אותו דבר. הינה הסבר:
        The term "phosphatidylcholine" is sometimes used interchangeably with "lecithin," although the two are different. Choline is a component of phosphatidylcholine, which is a component of lecithin. Although closely related, these terms are not the same.

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז