על הקשר בין מזונות שונים לרמות אינסולין וסוכר

תגובת האינסולין בגוף לאחר אכילה, כמו גם רמות האינסולין שלנו בצום הם שני פרמטרים קריטים לבריאות. לא רק לסכרתיים, אלא גם לכל מי שרוצה לשמור על משקל תקין, ולהתרחק ממחלות לב, מוח, דמנציה ועוד.

בסרטון הקצר הבא (אפשרות להגדרת תרגום לעברית), מציג ד״ר גרגר כמה מחקרים ונתונים שהפתיעו גם אותי.

הינה סיכום של כמה מהדברים שמוצגים:

  • מספר מחקרים מראים שאכילת בשר, חלבון ביצה ומזונות דומים המחי מעלים את רמות האינסולין לא פחות, ואף יותר, יחסית לאכילה של מזון בריא עשיר פחמימות כמו שיבולת שועל ואפילו פסטה!
  • שוב ושוב אנו רואים שתזונה עשירה במזונות בריאים עם פחמימות בריאות מביאה תוצאות בריאותיות מעולות. כולל ירידה ברגישות לאינסולין ואיזון טוב יותר של סוכר בדם.
  • גם תזונה של אדם הקדמון, וגם כזו ענייה בפחמימות, מעלות את הכולסטרול ה״רע״  LDL. נתון זה לא מפתיע, אבל מי שעוקב אחר האתר כבר שמע ממני ש״אין כולסטרול רע – יש כולסטרול שרע לו״. בזה אני רוצה להדגיש שלא בדקו במחקרים הללו האם הכולסטרול ה״רע״ שעלה, הוא אכן מחומצן ומסוג לא בריא באמת.
  • ד״ר אטקינס, מי שהוביל בזמנו את התזונה העשירה בחלבונים ושמונים ללא פחמימות, נפטר עם עודף משקל, יתר לחץ דם ובעיות בלב. ד״ר גרגר מציג את המסמכים הרפואיים שלו. זו אומנם אנקדוטה, אבל שווה מחשבה.
  • יש לזכור שד״ר גרגר הוא טבעוני…

 

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

  1. המאמר שהוא מסתמך עליו מאוד ישן והמסקנות שהוא מסיק ממנו לא בהכרח רלוונטיות.
    יש מאמרים חדשים יותר בתחום, כמו למשל המחקר של ערן אלינב שמראה שאנשים שונים מגיבים שונה לאותם המאכלים. הנה קישור
    https://www.weizmann.ac.il/pages/he/home/algorithm-diet

    1. מאמר ישן יחסית אינו אומר שהוא אינו נכון ומדוייק.
      אני מכיר ועוקב אחר הפרויקט של אנשי המקצוע ממכון ויצמן. בהחלט מרשים. יחד עם זה, גם לעבודתם ומחקריהם יש לא מעט חסרונות.
      והעיקר שנמשיך ללמוד ונהיה בריאים!

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז