סרדינים וסוכרת

מחקר חדש ועשוי היטב בחן כיצד משפיעה אכילת סרדינים על מניעת התפתחות סוכרת ובעיות בריאות נוספות. במשך שנה בדקו כיצד הוספת 2 מנות של סרדינים תשפיע על הבריאות של אנשים הנמצאים במצב של ״קדם סוכרת״. במחקר השווה שתי קבוצות של אנשים במצב בריאותי התחלתי דומה, שתי הקבוצות קיבלו הנחיות תזונה מקובלות לאיזון הסוכר, אבל רק קבוצה אחת קיבלה בנוסף המלצה לאכול סרדינים. תוצאות המחקר פורסמו בעיתון רפואי-תזונתי מוביל בעולם.

תוצאות המחקר העיקריות מוצגות לפי ההשפעות של קבוצת אוכלי הסרדינים, בהשוואה לקבוצת הביקורת:

  • איזון טוב יותר של ערכי הסוכר.
  • עלייה ברמות הכולסטרול ה״טוב״.
  • ירידה בשומני הדם – טריגליצרידים
  • ירידה קלה בלחץ הדם.

שלא במפתיע ובאופן מעודד, נמצא כי אצל אלה שאכלו סרדינים נמדדה עליה ברמות האומגה 3 בגוף, וירידה יחסית באומגה 6.

 

סרדינים בריאים יותר הינם כאלה הגדלים במים יחסית עמוקים וקרים, ועל כן מכילים רמות גבוהות יותר של אומגה 3. בארץ אני מוצא בעיקר סרדינים  מפורטוגל ומרוקו. בקישור הבא דוגמאות לדגים יחסית בריאים בקופסאות שימורים.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז