סיכום הקשר בין תזונה למחלות היוצרות מוגבלות

ד"ר גרגר וציוותו קוראים ומסמכים בעקביות כל מחקר מדעי ראוי שמפורסם בעולם על הקשר בין תזונה לבריאות. לפני כשנה הוא פירסם הרצאה שלמה על הקשר בין תזונה למחלות שהורגות אותנו יותר מכל. הפעם המיקוד הוא בעיות רפואיות שגורמות להכי הרבה סבל: אלצהיימר, שבץ, אשפוזים כתוצאה ממחלות לב, סרטן ועוד.
ראו למטה קישור להרצאה.
אלה עיקרי הדברים:
1. בכל הבעיות שהוא סוקר, הכיוון התזונתי היעיל ביותר הוא תזונה טבעית מלאה המבוססת על מזון צמחי ועשיר בפחמימות מורכבות: ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות.
2. תזונה המבוססת על חלבונים (כגון אטקינס ודומיו) מביאה לקיצור החיים וסבל. אם כי גם לירידה במשקל…
3. טרשת עורקים גורמת הכי הרבה סבל. היא גורמת לא רק להתקפי לב ושבץ מוחי, אלא קשורה גם לאלצהיימר, בעיות עיכול וכאבי גב.
4. למניעת שבץ מוחי, המדד הכי מבוסס מדעית הוא לאכול הרבה מאוד סיבים תזונתיים. דגני בוקר מתועשים אינם מקור טוב לזה. ירקות, קטניות ודגנים מלאים באמת – דווקא כן.
5. מציג מחקר מאוד מעודד המציג הבראה מנוירופתיה סכרתית (פגיעה עצבית) על ידי תזונה טבעונית
6. מציג מחקר אחר מעודד על החלמה מרטינופתיה סכרתית (פגיעה בראייה) על ידי דיאטת אורז!
7. לגבי אלצהיימר:
א. הכי חשוב להימנע מבשר, חלב וזאנק פוד. הקשר הברור ביותר קיים לשומן מהחי.
ב. הכי חשוב לאכול הרבה ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות
8. לגבי סרטן, הכי חשוב להימנע ממשקאות קלים, מבשר מעובד כולל מעוף ומהודו.
9. לגבי סרטן השד: לאישה שיש לה 3 יציאות ביום או יותר, נמצאת בסיכון נמוך בהרבה לחלות במחלה. קקי זה טוב…
10. אדם שעישן בעבר, ונגמל כבר למשך עשר שנים, נמצא בסיכון מופחת לסרטן ריאות – כמעט ממש כמו מי שלא עישן מעולם. המסר: לגוף יכולת ריפוי עצמי מדהימה!!!זה הקישור להרצאה שלו .


מאחל בריאות ואושר
אופיר פוגל
נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז