סוג תזונה וסיכון לסבול קשה מקורונה

כמה משמח לקרוא את המחקר הזה המצביע על כך שמי שאוכל תזונה מבוססת צומח בעל סיכון נמוך יותר לסבול מקורונה בינונית עד קשה.

וכעת לפרטים…

מדובר במחקר שעקב אחר קרוב ל 3000 עובדים ממערכת הבריאות בשש מדינות מערביות במהלך קיץ 2020 כשהקורונה בעולם ״מתפשטת״.

במהלך תקופת המחקר כל המשתתפים דיווחו לגבי התזונה שלהם, ונערך מעקב אחר הסיכוי שלהם להידבק בקורונה, ולאחר מכן עד כמה קל או קשה סבלו מקורונה אלה שנדבקו.

 

איזו תזונה היתה הבטוחה ביותר לקורונה?

בשורה התחתונה, נמצא כי אלה שדיווחו כי הם אוכלים תזונה צמחית בעיקרה, או תזונה צמחית כולל דגים, היו בסיכון מופחת לסבול מרמה בינונית עד קשה של קורונה. לעומתם, אלה שאכלו תזונה דלת פחמימות ועשירה בחלבון סבלו מצורתה הקשה של הקורונה הרבה יותר.

וביתר פירוט:

  • לא נמצא הבדל בין תבניות התזונה השונות לבין הסיכון להידבק בנגיף.
  • אלה שאכלו תזונה מבוססת צומח נהנו מירידה של 73% בסיכון לסבול מקורונה בינונית-קשה, יחסית לכל האחרים שלא התמידו בתבנית תזונתית זו.
  • אלה שאכלו תזונה מבוססת צומח וגם דגים נהנו מירידה של 59% בסיכון לסבול מקורונה בינונית עד קשה.
  • יחסית לאלה שאכלו תזונה מבוססת צומח, אלה שאכלו תזונה דלת פחמימות ועשירה בחלבון סבלו הרבה יותר מקורונה בינונית עד קשה.

 

החוקרים מדווחים כי התוצאות שהם מציגים הינן לאחר נטרול מערפלנים שעשויים לשנות או לשבש את הבנת התוצאות.

 

 

עדכון מקיץ 2021: עוד מחקר מראה תועלת מגינה של תזונה עשירה מזונות מהצומח מפני מחלה בינונית או קשה כתוצאה מקורונה.

Diet quality and risk and severity of COVID-19: a prospective cohort study

Merino J, Joshi AD, Nguyen LH, et al.

 

 

בריאות וחוסן,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז