מתי שווה יותר להשקיע בירקות ופירות אורגנים?

אוכל אורגני יכול להיות גם יותר בריא וגם לא יותר יקר, אם קונים אותו דרך קואופרטיב אורגני. אולם למי שזה לא מסתדר מסיבות שונות, כדאי לדעת אילו מזונות כדאי יותר להתאמץ ולקנות אורגני מאחר והחשש מזיהום בהם גבוה יותר. הרשימות המובאות כאן מתייחסות אר ורק לירקות ופירות.  מדובר בכמה מקורות מידע שונים.

ארגון "אדם טבע ודין" ערך בדיקות, סקר פרסומים ופירסם ב 2012 מסמך המפרט את הידוע לגבי זיהומים בירקות ובפירות. לחצו כאן לראות את המסמך.

רשימה זו הוכנה על ידי ד"ר דני קרת, רופא ונטורופת, חבר וקולגה מאוד מוערכת:

כדאי אורגני: פירות נשירים כמו תפוח, אגס, אפרסק, נקטרינה, דובדבנים, וכן ענבים ותות שדה.  וגם פלפל, סלרי, שעועית ירוקה, תפוחי אדמה, תרד, חסה, דלעת ומלפפון.

מועדים פחות לזיהום: בננה, הדרים, אבטיח, מלון, מנגו, פאפאיה, אוכמניות, וגם ברוקולי, כרובית וכרוב (אלא אם גודלו בקיץ), אפונה, אספרגוס, עגבניות, חצילים, צנונית, אבוקדו, פטריות.

נבדק בארה"ב

(כ- 43,000 בדיקות במשך כחמש שנים)

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז