מניעת ירידה קוגניטיבית עם תזונה חכמה -מחקר חדש

מחקר חדש שעקב אחר כ 27,000 איש במשך 56 חודשים מצא שאלו שאכלו הכי הרבה ירקות, פירות ודגנים מלאים סבלו פחות מירידה קוגניטיבית תלוית גיל.
אפרופו דיונים כאן באתר ובכלל לגבי דיאטת אדם הקדמון/אטקינס ודומיהם – אותן שיטות ממליצות להימנע מאכילת דגנים מלאים… חבל

Healthy Eating Reduces Cognitive Decline

A healthful diet may reduce your risk for cognitive decline, according to a study published in Neurology. Researchers analyzed diet records and cognitive health tests from 27,860 men and women as part of the ONTARGET (Ongoing Telmisartan Alone and in Combination with Ramipril Global Endpoint Trial) and TRANSCEND (Telmisartan Randomised Assessment Study in ACE Intolerant Subjects with Cardiovascular Disease) studies. Those who consumed the most fruits, vegetables, and whole grains had the lowest risk for cognitive decline after a 56-month observation period. This study hopes to shed more light on diet’s potential to curb cognitive decline.

Smyth A, Dehghan M, O’Donnell M, et al. Healthy eating and reduced risk of cognitive decline: a cohort from 40 countries. Neurology. 2015;84:1-8.


מאחל בריאות ואושר
אופיר פוגל
נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז