מחקר מראה כיצד להפחית סיכון לאלצהיימר בכחמישים אחוז

אנחנו כבר יודעים הרבה מאוד כיצד להפחית למינימום את הסיכון לסבול מדמנציה ו/או אלצהיימר!

מחקר חדש נוסף, מראה שמספר מרכיבים תזונתיים פשוטים וטעימים, יכולים להפחית את הסיכון לסבול מדמנציה ואלצהיימר ב 48%.

במחקר עקבו אחר 921 מבוגרים ללא סימני מחלה, במהלכו עברו הנחקרים כל שנה בדיקות קוגניטיביות לאבחון דמנציה (המעקב נעשה במשך 6 שנים בממוצע).

בהשוואה לאלה שאכלו הכי הרבה ירקות ופירות עשירים בפלאבונים, אלה שאכלו הכי מעט נמצא שיעור גבוה של 48% לאבחון חדש של דמנציה או אלצהיימר. פרטים נוספים יותר מכאן.

המזונות שנמצאו מועילים במיוחד כוללים: עלים ירוקים, עגבניות, תרד, תה, ברוקולי, קייל, תפוזים, אגסים, קטניות ועוד.

 

פירוט נוסף של המרכיבים התזונתיים והמזונות המגמנים במיוחד על המוח, כפי שעולה במחקר זה, ניתן לקרוא כאן באנגלית:

 

The study also broke the flavonols down into four types: isorhamnetin, kaempferol, myricetin and quercetin.

The top food contributors for each category were:

pears, olive oil, wine and tomato sauce for isorhamnetin;

kale, beans, tea, spinach and broccoli for kaempferol;

tea, wine, kale, oranges, and tomatoes for myricetin;

People who had a high intake of isorhamnetin were 38 percent less likely to develop Alzheimer’s.

Those with a high intake of kaempferol were 51 percent less likely to develop dementia.

And those with a high intake of myricetin were also 38 percent less likely to develop dementia.

באותה בדיקה של פלאבונים, מצאו שצריכה מוגברת של קווארציטין (גם הוא פלאבון), לא נמצא קשורה לירידה בסיכון. המזונות העשירים בקווארציטין שנבדקו במחקר הם עגבניות, קייל, תפוחים ותה.

בריאות ואושר

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז