מזונות עשירים בפיטוסטרולים

פיטוסטרולים הינם חומרים תזונתיים טבעיים שאכילתם עוזרת לאזן רמות כולסטרול בדם.

מצורפות כאן שתי רשימות שונות של מזונות עשירים בחומרים בריאים אלה.

רשימה ראשונה מתוך מאמר בנושא שפורסמה באתר ויינט.

כמות הפיטוסטרול במ"ג ב‭100-‬ גרם מזון לפי סדר יורד:

שמן תירס: ‭.968‬ טחינה גולמית משומשום מלא: ‭.714‬ זרעוני חמנייה (גרעינים שחורים‭.322 :(‬ זרעוני דלעת (גרעינים לבנים‭.265 :(‬ פיסטוקים: ‭.297‬ צנובר: ‭.236‬ שמן זית: ‭.221‬ זרעוני פשתן טחונים: ‭.214‬ שקדים עם הקליפה: ‭.208‬ אגוזי מלך: ‭.206‬ שמן בוטנים: ‭.206‬ חמאת קקאו: ‭.201‬ נבט חיטה: ‭.197‬ קשיו: ‭.158‬ אגוזי פקאן: ‭.157‬ אגוזי ברזיל: ‭.131‬ פירות וירקות: בין 5 ל‭50-‬ מ"ג. ככל שדגנים מלאים יותר, הם מכילים יותר פיטוסטרולים: פרוסת לחם מלא מכילה כ‭33-‬ מ"ג פיטוסטרול.

 (באנגלית) רשימה שנייה מתוך אתר אחר

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז