מה עושים בעניין ויטמין D בחורף?

כתבתי כאן בעבר על החשיבות העצומה של ויטמין די, ויותר מכך – חשיפה בריאה לשמש.

נשאלת השאלה מה עושים בחורף בעניין השמש ואיך נוהגים לגבי ויטמין D?

ד״ר אנדרו וייל, רופא קונבנציונלי וממובילי הרפואה הטבעית בעולם, נדרש לשאלה הזו ונותן את תשובתו בקישור זה.

בגדול, חשיפה בריאה לשמש חשובה אף יותר בחורף, כשמחסור בויטמין די עלול לגרום ל:

  • פגיעה במערכת החיסון – זו כנראה אחת הסיבות לעלייה בשכיחות בשפעת ומחלות דומות.
  • ירידה במצב רוח ועלייה בסכנה לסבול מדיכאון.
  • עלייה בסיכון לסבול ממחלות לב וגורמי הסיכון שלהן.
  • עליה בסיכון לשברים בעצמות
  • ועוד…

אם מסתכלים על הבעיות הללו בעיניים אחרות, אפשר גם להניח שפשוט מי שנמצא פחות מחוץ לבית, נמצא פחות בתנועה, פחות בטבע, וכנראה יותר מול מסך ו/או במשרד/עבודה… לכל הבעיות הללו – תוסף ויטמין D לא יעזור…

בשל כל אלה, אני מאוד ממליץ בעיקר בחורף, לנצל כל רגע של שמש, ולצאת עם גפיים חשופות ופנים מוגנות לשמש. וכמובן-כמובן, הכי חשוב לצאת מהבית/הבניין/המשרד ולצאת החוצה!

 

בריאות לרוב,

אופיר פוגל, נטורופת

 

  1. אופיר, אתה ממליץ לחשוף את הגפיים לשמש, הבעיה שלי ושל הרבה אנשים שמקבלים כתמים בידיים.
    לעומת זאת הייתי שמחה לחשוף את הבטן והגב, זה רק לא מכובד ובוודאי בעייתי בחורף,
    האם מספיק חשיפה 10 דקות במרפסת? וכמובן לא כל יום זה ניתן ולא כל יום יש שמש, אז אפשר ביום אחד של שמש לחשוף ליותר זמן? וכמה?
    אודה על תשובה לשאלה קצת חופרת 🙂

    1. שלום נגה,
      בהחלט ניתן לחשוף את הבטן והגב, כל עוד אין הנחייה ברורה אחרת מרופא עור.
      קשה מאוד להעריך כמה זמן חשיפה דרוש במצב שכזה. אני לא יודע אם מישהו עשה חישוב. אפשר לנסות להיעזר באפליקצייה החמודה והיעילה d-minder.
      אבל מה שיותר חשוב – זה להקפיד על חשיפה מספקת ככל הניתן. לרובנו כל כך חסרה שמש, שכל תוספת תהיה טובה.
      שלא במפתיע, אם ניחשף יותר מדי לשמש ללא קרם הגנה – נוכל להרגיש אי נוחות בעור! ואז נדע שצריך הפסקה.
      בריאות

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז