לא טוב היות האדם לבדו

כבר בספר “בראשית” נכתב כי לא טוב היות האדם לבדו, עכשיו זה מדעי. בסיקור של מחקר חדש וחשוב, כפי שמתואר באתר E-MED מופיעים הדברים הבאים:

״בקרב חולים נשואים ייתכן סיכוי נמוך יותר להתפתחות מחלה קרדיווסקולארית או לתמותה עקב התקף לב או אירוע מוחי, בהשוואה לאלו שאינם נשואים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Heart.”

החוקרים בחנו את הנתונים מ-34 מחקרים קודמים, שכללו למעלה משני מיליון משתתפים. כל המחקרים שנכללו בסקירה הנוכחית פורסמו בין 1963 ועד 2015 וכללו חולים בגילאי 42-77 שנים מאירופה, סקנדינביה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואסיה.

בסיכומו של דבר, בהשוואה לחולים נשואים, בקרב מבוגרים שהיו גרושים, אלמנים, או רווקים שלא נישאו מעולם, תועד סיכוי גבוה ב-42% להתפתחות מחלה קרדיווסקולארית וסיכוי גבוה ב-16% למחלת עורקים כלילית.

באלו שלא היו נשואים נרשם גם סיכוי גבוה ב-43% לתמותה עקב מחלת לב וסיכוי גבוה ב-55% לתמותה עקב אירועים מוחיים.

אני מניח שכל אדם נשוי יודע שלזוגיות מחוייבת וארוכת שנים יש גם לא מעט חסרונות, אבל הינה עוד כמה יתרונות משמעותיים בתחום הבריאות.

למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, אהבה ואינטימיות הם ממשאבי הבריאות החשובים ביותר העומדים לרשותו של האדם. בין אם זה בנישואין, או בכל דרך אחרת.

מעונינים לדעת וללמוד יותר על הדרכים הטבעיות לטפל ולמנוע מחלות קרדיווסקולריות? מוזמנים לסדנת העמקה בה נלמד ונתרגל יחד כיצד לאזן משקל עודף, בעיות לחץ דם, סוכר וכולסטרול בסביבה חברתית מחבקת.

 

באהבה,
אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז