כמות ירקות ופירות המשפיעים על תמותה – מחקר ענק וחשוב

מחקר חדש מספק עוד כמה נתונים חשובים לגבי השפעת הירקות והפירות לא רק על הבריאות שלנו, אלא הפעם ממש על משך החיים. כפי שאסביר מיד כאן בהמשך, ניתן לראות שלא כל הירקות תורמים לאריכות חיים!

המחקר המדובר פורסם בעיתון רפואי חשוב מאוד, והוא כלל ניתוח נתונים מכמה מחקרים חשובים שכללו בסה״כ הכל קרוב ל 2 מיליון משתתפים מ- 29 מדינות!

להלן כמה מהתוצאות החשובות לגבי הקשר בין כמות ירקות ופירות בתפריט היומי, לבין אריכות חיים:

  1. אכילה של לפחות 5 מנות ירק או פרי ביום הביאה להארכה של 13% במשך החיים…
  2. התוצאות הטובות ביותר נרשמו אצל אלה שאכלו יותר ירקות מפירות.
  3. עיקר ההשפעה תועדה לגבי תמותה ממחלות ריאה, אבל גם ממחלות כלי דם, לב וסרטן.
  4. בתת ניתוח גילו החוקרים כי שתייה של מיץ פירות, או אכילה של תפוחי אדמה לא תרמה כלל לבריאות במדדים שנבדקו.

באופן מוזר (או לא מקצועי…), מציינים החוקרים שאכילה של ירקות שורש כמו אפונה ותירס, לא הביאו להארכת תוחלת החיים. העניין הוא שתירס הוא דגן, ואפונה היא קטניה (כל עוד אוכלים את הגרעין/זרע של האופנה). כך שלא ברור לי מה בדיוק בדקו, ומה המשמעות של ״ממצא״ זה.

 

בהקשר של אריכות חיים מוצלחת,  אוסיף את הידע שלי מחקר מאריכי החיים בעולם, אצלם הממוצע של ירקות הוא מעל ל – 10 מנות ביום! או כמו המשפט הידוע ״היריב של הטוב – הוא הטוב ביותר״…

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

Fruit and Vegetable Intake and Mortality: Results From 2 Prospective Cohort Studies of US Men and Women and a Meta-Analysis of 26 Cohort Studies

(Circulation)

 

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז