כמה קינמון צריך בשביל לשפר את הבריאות?

רבים מכירים את ההשפעות הרפואיות המועילות שבשימוש בקינמון איכותי לאיזון רמות הסוכר, שיפור העיכול ואף איזון טוב יותר של רמת הכולסטרול. אולם בשביל להשיג תוצאות טובות חשוב להבין איזה קינמון כדאי להשתמש, מה הכמות שמביאה תוצאות, ומתי לא מומלץ להשתמש בקינמון באופן טיפולי.

 

מהו המינון המומלץ של קינמון להשגת תוצאות בריאותיות?

במאמר קצרצר מאת ד״ר אנדרו וייל, הוא מתאר מחקרים וומסביר כי מרבית התוצאות הושגו בכמות של 3-6 גרם קינמון ביום. יחד עם זה, הוא ממליץ להתחיל במינון של רבע כפית פעמיים ביום (או 1 גרם שלווש פעמים ביום), ולהעלות בהדרגה את המינון רק אם אין תוצאות מספקות. במחקר אותו הוא מצטט, אנשים עם קדם סכרת או סוכרת נהנו מירדה של 20-30% בערכי הסוכר כתוצאה מהשימוש הנכון בקינמון.

 

מתי לא כדאי להשתמש בקינמון באופן טיפולי?

  • כשיש כיבים במערכת העיכול.
  • בזמן הריון.
  • בהיבט הסיני, כשאדם סובל מ״עודף חום״.
  • כשיש אלרגיה או תגובה לא נעימה לקינמון.
  • מחקרים בבעלי חיים מרמזים על כך ששימוש רצוף במינון גבוה מאוד של קינמון (מסוג קינמון צ׳יילוני בעיקר), עלול לפגוע בכבד.

 

איזה סוג של קינמון מומלץ לשימוש?

ראשית, מומלץ להכיר את ההבדל בין קינמון ״אמיתי״ לקינמון הרגיל.

שנית, קשה לענות לשאלה זו באופן חד משמעי, אבל נראה שקינמון צ׳יילוני הוא המומלץ ביותר, כל עוד משתמשים בו במינון הרצוי. אני ממליץ להשתמש בשני הסוגים לסירוגין, אפילו באותו היום.

ולסיום, אפרופו קינמון, אם טרם מצאתם את הדרך הבריאה ביותר להמתיק את האוכל, ניתן להיעזר בפרמידת ההמתקה הבריאה שכאן בקישור.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז