כמה מילים על תה: סוגים שונים, עובדות והמלצות

ישנם הרבה סוגים שונים של תה, ובאופן מפתיע, ישנה די אחידות דעים על כך ששתיית תה הינה דבר מאוד מועיל ומומלץ לכולם.

במאמר שבקישור הזה למשל, מהללים חוקרי אריכות החיים את סגולות התה, כולל התועלת של שתיית תה להפחתת הסיכון לסרטן, לאוסטיאופורוזיס, מחלות לב ועוד.

אנסה לעשות סדר בדברים, להדגיש אזהרה אחת, ולתת כמה המלצות עקריות.

ראשית, כשאומרים ״תה״ המשמעות המדוייקת היא משקה הנעשה מהשרייה במים עלי צמח שנקרא ״קמליה סינית״. מהצמח הזה מכינים תה שחור (״רגיל״), תה ירוק, תה לבן, תה אולונג ועוד (פרטים באותו קישור).

התה האיכותי והבריא מכל אלה הוא התה הירוק, שעל סוגיו הרבים ניתן לקרוא מקישור זה. להבנתי,״רמה אחת מעל כולם״ נמצא תה המאצ׳ה עליו הכנתי סרטון קצר עם הסבר.

כל סוגי התה הללו מכילים כמויות שונות של קפאין. ישנם אנשים שרגישים לקפאין דבר העלול לגרום לעליית לחץ דם, הפרעות שינה (היכולת להירדם ו/אן איכות השינה), רעד ברגליים ועוד. עבור כל מי ששותה תה לדעת, ששתיית תה לאחר אכילה עלולה לפגוע בספיגת מינרלים, ובעיקר סידן, אשלגן, מגנזיום וברזל. 

ה״תה״ שכן כדאי לשתות לאחר אכילה אינו ממש תה, אלא חליטות צמחים. אלה אינן מכילות קפאין או חומרים אחרים שמעקבים ספיגה.

הינה כמה סוגי חליטות והתועלות העיקריות:

פרחי קאומימיל: סיוע בעיכול, הפחתת גזים, הרגעה.

זרעי שומר: הפחתת גזים וסיוע בעיכול.

עלי פאסיפלורה: הרגעה ועזרה בשינה.

עלי מרווה: חיטוי, נוגד זיהומים במערכת עיכול עליונה.

עלי תימין: תמיכה במערכת הנשימה.

זוטא לבנה: הכנת מערכת העיכול לאכילה. מומלץ לשתות 10-30 דקות לפני האוכל.

עלי שיבא (לענה): הכנת מערכת העיכול לאכילה, בעיקר עבור מי שרמת החומציות שלו בקיבה נמוכה. מסייע גם נגד מזהמים שונים במערכת העיכול.  מומלץ לשתות 10-30 דקות לפני האוכל.

עלי מליסה: הרגעה, בעיקר כשברקע חרדות.

היביסקוס: איזון לחץ דם.

כל אלה עשויים לסייע בחלק מהמקרים. כמעט תמיד תהיה זו עזרה מתונה כחלק מטיפול טבעי כולל ויעיל.

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז