כמה דברים שלא ידעת על שום ובריאות

לשום ישנם יתרונות בריאותיים רבים, אבל גם כמה חסרונות שלא כולם מכירים. בנוסף, לא כולם יודעים כיצד לאכול נכון את השום, על מנת שייתן את מרבית התועלת הבריאותית שבו.

נתחיל עם כמה יתרונות בריאותיים של שום בתחום בריאות העורקים ומחלות שמסכנות את הלב והמוח:

  1. אכילת שום תורמת לרוב לאיזון כולסטרול.
  2. אכילת שום תורמת לרוב לאיזון טוב יותר של ערכי לחץ דם.
  3. אכילת שום תורמת לרוב לאיזון טוב יותר של ערכי סוכר.
  4. מספר מחקרים אפילו מצביעים על כך שאכילת שום, ואפילו אבקת שום, תורמת לבריאות העורקים ותפקודם התקין!

מקבץ מחקרים נבחרים בנושאים אלה בסרטון הבא, ומיד אחריו – עוד יתרונות (וגם חסרונות) שבאכילת שום.

*בסרטון ניתן להגדיר ״כתוביות״ ולאחר מכן לבחור את השפה העברית.

 

השפעות השום במחלות זיהומיות:

שום מוכר כ״אנטיביוטיקה של הטבע״, ואכן כמה מחקרים ועדויות מדעיות תומכות בהנחה זו. לשום השפעה אנטיוירלית ואנטידלקתית שמסייעת במצבים שונים.

במחקר שנעשה לגבי השפעת שום על וירוס השפעת הנפוצה, תועדה ירידה של 60% בסיכון להידבק בשפעת, משך זמן המחלה התקצר מ- 5 ימים ליום וחצי בלבד, וחומרת הסימפטומים היתה קלה יותר.

המחקר מתואר בקצרה ובבירור בסרטון שבהמשך.

 

האם תיתכן השפעה לשום על מחלת הסרטן?

מחקרים שבדקו אנשים רבים באוכלוסיות שונות, מצאו קשר סטטיסטי בין אכילה מוגברת של שום, לבין שכיחות נמוכה יותר לסרטן. לגבי סרטן הקיבה, מציינים החוקרים בסרטון שבהמשך ירידה של 50% בסיכון לסבול מסרטן קיבה.

מחקרים מסוג אחר מצאו כי אכילת שום מביאה לעלייה משמעותית בביטוי של גנים, הקשורים בתגובת מערכת החיסון לתאים סרטניים.

מחקר אחר, שתוכנן בעיקרו היטב, בדק את השפעתה של אבקת שום על הסיכון לחלות בסרטן במשך 7 שנים. וכל זאת לעומת פלאצבו. אז אומנם אלה שנטלו את אבקת השום חלו פחות מסרטן בשנים אלה, אבל לא באופן מובהק סטטיסטית. כנראה שהסיבה לכך היא השימוש באבקת שום ולא בשום עצמו.

גם מחקרים אלה מתוארים בקצרה בסרטון שבהמשך.

 

איך הכי נכון לאכול שום?

הדרך היעילה ביותר מבחינה בריאותית לאכול שום היא בצורתו הטריה. אבל יותר יעיל מזה – לכתוש את השום כרבע שעה לפני אכילתו. מסתבר שפעולה זו משפרת את זמינות ויעילות חלק מהמהרכיבים הפעילים בשום.

אולם יש גם כמה חסרונות לאכילת שום! שום טרי הוא מזון מחמם שעלול לא להיות מתאים לחלק מהאנשים! מוזמנים לקרוא בקישור הבא כמה מהחסרונות העיקרים שבאכילת שום.

 

בסרטון הבא תיאור של חלק מהמחקרים עליהם כתבתי כאן, כמו גם פרטים רבים נוספים על דרכי הכנת שום שונות במטבח, והשפעתם על חלק מהמרכיבים הפעילים בשום:

 

 

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז