כיצד להפחית סיכון לשבץ מוחי בכמחצית?

מחקר חדש, המסכם שני מחקרים בהם עקבו במשך שנים אחר כ- 13,000 אנשים, הגיע להנחה שתזונה צמחונית עשירה באגוזים, סויה וכמובן ירקות – עשויה להפחית את הסיכון לסבול מאירוע מוחי ב- 50 עד 70 אחוז!

אבל לא הכל ״ורוד״. תוצאות חשובות נוספות מחייבות מחשבה והתייחסות:

  1. מי שהתמיד יותר בצמחונות – הרוויח יותר. זה סימן טוב ומעיד שהתוצאות הן לא ״רק״ בגלל שצמחונים בדרך כלל גם מודעים יותר לבריאות שלהם.
  2. הצמחונים נהנו מרמות גבוהות יותר של חומצה פולית, וזה נהדר.
  3. אצל הצמחונים נצפו רמות נמוכות יותר של ויטמין B12, וזה לא טוב. כל צמחוני, וודאי טבעוני, חייב לבדוק באופן קבוע את רמות הויטמין הזה. הרמות הרצויות למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום הן מעל ל- 300.  לצערי, בבדיקות הדם בקופות החולים הערך המינימאלי התקין הוא בסביבות 150, ואני חושש שזה לא מספיק טוב.
  4. אצל צמחונים נמדדו רמות גבוהות יותר של הומוציסטאין, וזה רע. הומוציסטאין גבוה קשור לעלייה בסיכון לדמנציה, מחלות לב וכדומה. אבל, נראה מהמחקר הזה שהסיבה לרמות הגבוהות הן המחסור בויטמין B12. כנראה שהקפדה על רמות תקינות של הויטמין הזה תפתור את הבעיה.

ניתן לקרוא כאן את סיכום המחקר בעברית.

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז