כיצד אכילת דגנים ופירות משפיעה על סיכון לסוכרת?

סקירה חדשה וניתוח נתונים ממספר מחקרים שעקבו אחר יותר מ- 300,000 אנשים מצאה שהתמדה בתזונה המבוססת על מזונות מהצומח מפחיתה משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת.

הנתונים היו חזקים יותר כשבדקו לעומק מחקרים שהגדירו באופן ברור, שהתזונה צריכה להתבסס על ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים ואגוזים. כן, גם פירות ודגנים שאנשים מכנים אותם בחוסר דיוק ובהכללה ״פחמימות״, הן חלק מתזונה מונעת סוכרת.

אין ספק שיש סיכוי שאנשים שאוכלים מזונות אלה, הולכים גם יותר לחדר הכושר. יחד עם זה, מדובר בעבודה מדעית ענקית ותוצאות שחוזרות על עצמן שוב ושוב במחקרים שונים.

החדשות המעודדות הן חיזוק הכיוון התזונתי (ירקות-פירות-קטניות-דגנים מלאים-אגוזים) שבפרסום הזה מראה ירידה בסיכון לסוכרת, ובמחקרים רבים אחרים מראה גם ירידה בסיכון לסבול ממחלות לב, מוח, לחץ דם ועוד, יחד עם עלייה באיכות החיים.

את פרטי המאמר הרפואי ניתן לקרוא מקישור זה

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז