יתרונות בריאותיים של אבטיח

רבים רואים באבטיח פרי מתוק ו״מסוכן״ לבריאות, למשקל ולאיזון הסוכר.

אבל, לאבטיח יש בעיקר יתרונות בריאותיים. בהמשך הפוסט אתייחס להשפעה המפתיעה יחסית לטובה בנוגע לאכילת אבטיח, משקל ואיזון הסוכר, אבל נתחיל עם כמה יתרונות ברורים.

ד״ר אנדרו וייל, רופא קונבנציונאלי וממובילי הרפואה האינטגרטיבית בעולם, פרסם מאמר קצר בו הוא מונה בין השאר 4 יתרונות בריאותיים של אבטיח. כך הוא כותב:

  1. דל קלוריות (30 קלוריות ב-100 גרם).
  2. עשיר בנוגדי חמצון.
  3. מקור טוב לויטמינים C, A, B6, B1
  4. עשיר בליקופן – שזה סוג של קרטונואיד העשוי להפחית סרטן ערמונית.
  5. מקור טבעי לחומצת אמינו מועילה בשם סיטרולין, ממנה הגוף מייצר בין השאר אל-ארגינים ו- NO.

ואני רוצה להוסיף עוד זויות מבט לגבי ההשפעה ה״סוכריות״ של אבטיח.

ראשית, 100 גרם אבטיח מכיל 91.5 גרם מים…

שנית, אומנם האינדקס הגליקמי של אבטיח לא נמוך ושווה בממוצע ל- 72, אבל כדאי לזכור לשם השוואה ופורפורציות, שהאינדקס הגליקמי של לחם מחיטה מלאה גבוה מ-90.

שלישית וחשוב יותר, העומס הגליקמי, שזה מדד המביא לידי ביטוי לא רק את פוטנציאל קפיצת הסוכר מאכילת המזון, אלא גם את כמות הפחמימות שהוא מכיל- הינו נמוך ביותר! העומס הגליקמי של אבטיח הוא 4, בעוד שמרבית המזונות מתחת ל- 10 נחשבים טובים מאוד לאיזון הסוכר.

מדד חשוב נוסף נקרא ״מדד השבוע״, וגם הוא כמובן מעיד על התועלת של מזון עבור שמירת המשקל. מדד השובע של אבטיח הוא 4.5, בעוד ש – 5 הוא המדד הגבוה והטוב ביותר.

 

ה״בעיה הבריאותית״ העיקרית של אבטיח היא טעמו הטוב, והקושי לאכול ממנו כמות מתונה בלבד.

למיטב הידע והניסיון שיש ברשותי כיום, אכילת אבטיח בכמות מתונה הינה בריאה ומומלצת מאוד – אפילו לשמירה על משקל תקין. אני אפילו ממליץ על אכילת אבטיח למרבית המטופלים שלי שמתמודדים עם סכרת* כחלק מתפריט מאוזן ומבריא. לא לכולם, אבל בהחלט פעמים רבות.

*אנשים עם סוכרת צריכים לקבל הנחיות תזונתיות וליווי רק מאנשי מקצוע.

יתרונות בריאותיים של אבטיח

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

  1. היי אופיר היקר, אני אדם שחי אורח חיים בריא לגמרי ז”א תזונה ראשונית טבעית, פעילות גופנית, שינה מספקת וכו וכו גליתי שב350 גרם אבטיח אני שבע לשעתיים שלוש כמו ארוחה קטנה חח ומצאתי ש25 גרם סה”כ פחמימה יוצא לי לכל הכמות בעוד שנניח במנגו או כל פרי אחר הכמות יהיה כפול 2

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז