טיפים מהמטבח לתחילת דיאטת אורז

טיפים קולינארים לתחילת דיאטת אורז – מבוגרי הסדנאות

אפשר, כדאי ומומלץ להוסיף עוד!!!

  1. משקה מרענן שאפשר להכין מלימון, נענע והרבה קרח גרוס
  2. אורז אדום קר + עלים ירוקים +לימון.
  3. מקלות סלרי חתוכים מראש הנשמרים בתוך מים במקרר
  4. לחתוך קערה גדולה של פטרוזיליה, כוסברה ושמיר ולהוסיף לאורז.
  5. ברוסקטה מפריכית אורז: לשפשף חצי שן שום על פריכית אורז , להוסיף מעט מלח והמון ירק .
  6. לשים במעבד מזון הרבה עשבי תבלין עם מעט שמן זית ושום ולעבד ליצירת ממרח. את הממרח אפשר לאכול עם אורז, אטריות או למרוח אותו על פריכית אורז.
  7. להוסיף לאורז תולעי אטריות דקות (מאורז כמובן).
  8. אורז מלא מהמקרר (עודפים מאתמול) + חלב אורז +קינמון +המתקה אם צריך. כל זה בבלנדר. יוצא כמו דייסה. מאוד מתאים לבוקר. בעיקר בקיץ.
  9. דייסה מוכנה לערבב עם חלב אורז ולהקפיא. אוכלים "כמו סחלב".
  10. להוסיף לסלט ירקות (תלוי אילו ירקות אפשר) את פצפוצי האורז. יותר משביע. גיוון.
  11. בתנור: עגבניות שרי חצויות (אפשר גם עגבניות רגילות) +תימין+שמן זית + שום.
  12. מרק אורז: מכינים מרק ממה שמותר, ומסופים אליו אורז מבושל.
  13. עלי גפן – אפשר להכין לבד. אפשר לחפש מישהי שיודעת להכין אותם טעים – ולרכוש לאחר וידוא הכנה באורז מלא ורק עם לימון ותבלינים אפשריים.
  14. להכין פסטה באופן רגיל. להכין במחבת עמוק: שמן זית+בצל+עשבי תיבול. להכניס את הפסטה ולטגן קלות ביחד עד שהפסטה הופכת מעט קריספית והטעמים נספגים היטב.
  15. אורז מרענן: להכין רגיל. לפני האכילה להוסיף לימון, בצל ירוק והרבה נענע.
  16. אם אין זמן: לשבור פריכיות לתוך חלב אורז.
  17. להשתמש בלימון פרסי בתוך סיר בישול האורז.
  18. להוסיף זעתר טרי מהגינה – משפר טעם נהדר ובריא.
  19. התבילינים נותנים הרבה יותר טעם (ובריאות) אם קונים אותם שלמים וטוחנים אותם לתוך האוכל/תבשיל. אפשר עם מכתש ועלי, ואפשר עם מטחנת תבלינים.
  20. בצל אפשר "לטגן" כמעט בלי שמן. בוזקים כל פעם מעט מים למחבט וזה עושה את העבודה.
  21. מכינים ציר מרק שהוכן עם עלים ירוקים וירקות שורש. את הנוזל מאוד טעים לשתות/לאכול כמרק עם אטריות אורז. מומלץ מאוד גם להקפיא את הציר במנות קטנות ולהשתמש לבישולים נוספים.
  22. למי שרוצה תחושה של קפה: חלב אורז חם + מקל קינמון + דבש. עדיף לבשל את הקינמון בחלב האורז, ולפני השתייה להוסיף דבש רק אם צריך.
  23. להכין "אגרול" עם דפי אורז. למלא ב…אורז וירקות ש"מותר". להכניס לתנור עם לימון וסילאן מעל. חימום והשחמה קלה
  24. גבעולי סלרי 15 דקות בתנור הופכים למיוחדים וטעימים אף יותר
  25. לקראת סוף בישול האורז, להוסיף חסה (!) לסיר לשתי הדקות האחרונות.
  26. להכניס לסיר בישול האורז עלי גרניום טריים. להוציא את העלים כשמורידים את האש ללהבה נמוכה.
  27. הכנת חלב אורז בבית: מעבירים כוס אורז מלא מבושל לבלנדר. מוסיפים 4 כוסות מים רותחים. טוחנים לעיסה. את העיסה מעבירים לחיתול/רשת צפופה ומסננים. עם העיסה שאינה נוזל ניתן להשתמש בהמשך לפשטידות טבעוניות וכדומה.
  28. במקום מלח, ניתן להוסיף מעט אבקת שמרי בירה
  29. הוספת סומק לאורז נותנת לו טעם חמצמץ מעניין
  30. לרסק במעבד מזון: אורז מוכן, קינמון, נענע, לימון, סטיביה וחלב אורז. ניתן לאכול קר או חם
  31. לאפות קציצות מ: אורז מבושל+המון פטרוזיליה עם לימון ומעט סטיביה
  32. לקחת אורז מבושל, ולטגן אותו עם מעט מאוד שמן זית במחבת עד שהופך לקרנצ'י.
  33. להחליף את המלח בפלפל שחור. לפחות ליום אחד…
  34. לטגן קלות (או לאדות במים) את הבצל, שום ושאר ירקות רלוונטים, בנפרד מהאורז / כוסמת. לחבר אותם רק לאחר שהאורז / כוסמת מוכנים.
  35. כשמרק העשבים/שורשים מוכן, להוסיף לו עלי חסה !
  36. מיהבית: אני מכינה פסטו עם פטרוזיליה ועלי עירית שומית מהגינה, בלי בזיליקום. היתרון: זה לא משחיר. אני מכינה במגימיקס כמות גדולה, מקפיאה במנות ומוציאה לפי הצורך.

בריאות

אופיר פוגל

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז