חלבון, הריון והורמונים

ככל הנראה שלאכילה מוגברת של חלבון ישנה השפעה על האיזון ההורמונלי, ובעיקר על הטוסטסטרון והקורטיזול. בנוסף, מחקרים מהעבר מצביעים על כך שכנראה תוספות חלבון עלולות להעלות סיכון להריון לא מוצלח.

 

תוספת חלבון בהריון

בעבר חששו שנשים ממעמד סוציאו-אקונומי נמוך סובלות מחוסר חלבון, דבר אשר עלול לסכן את ההריון שלהן. בשל כך, ערכו מחקר בו נתנו לנשים רבות תוספות חלבון (דרך תוסף ״אינשור״ הנמצא בשימוש עד היום).

תוצאות המחקר הראו כי הנשים שקיבלו ואכלו תוספת חלבון סבלו משלל מצבים לא טובים:

  • אחוז גבוה יותר של לידה מוקדמת – פגים.
  • שיעור גבוה יותר של מוות תינוקות או עוברים.
  • יותר בעיות הקשורות לפיגור בגדילה.
  • אכילה מוגברת של חלבון מהחי בזמן ההריון, הביאה לשיעור גבוה יותר של השמנת יתר ולחץ דם גבוה אצל אותם תינוקות בהמשך החיים.

 

השפעת אכילת חלבון על הורמונים

מספר מחקרים מראים כי לאחר אכילת ארוחה עשירה בחלבונים מהחי, נמדדת רמה גבוה יותר של קורטיזול – הורמון הקשור לתגובת הסטרס. בחלק מהמחקרים מדובר על עלייה של פי שניים מהרמה שהיתה בדם לפני תחילת האכילה. לעומת זאת, ארוחה עם קטניה, דגנים וירקות הביאה לירידה ברמות הקורטיזול.

במחקר אחר העבירו אנשים שאוכלו יחסית הרבה חלבונים מהחי, לתזונה עשירה בפחמימות. רמות הכולסטרול אצלם ירדה בכ- 25% תוך עשרה ימים. במקביל, רמת הטסטוסטרון שלהם עלתה בכ – 20%.

 

 

סרטון המציג את המחקרים הללו ועוד מחקרים ניתן לראות כאן.

חשוב לציין כי הרופא המציג את המחקרים הוא ד״ר מיכאל גרגר. ד״ר גרגר מאוד דקדקן ומקצועי, אבל הוא גם טבעוני ויש הטוענים שעובדה זו גורמת לו להציג נתונים רפואיים בצורה לא מספיק מאוזנת.

 

בריאות

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז