השפעת שינה גרועה וקפה על רמות הסוכר

ממצאים מפתיעים למחקר חדש שבדק את תגובת ערכי הסוכר והאינסולין לאחר לילה עם שינה לא טובה – עם או בלי קפה.

הנטייה שלנו לשתות קפה אחרי לילה לא מוצלח מובנת מאוד, אך השאלה היא מהן ההשלכות הבריאותיות של הרגל זה.

המחקר אומנם נעשה עם מספר לא גדול של אנשים בריאים, אבל הוא תוכנן ובוצע די טוב, ופורסם בעיתון רפואי ראוי ומכובד.

 

אז מה קורה בגוף לאחר שינה לא טובה עם או בלי שתיית קפה מעורר?

לפחות על פי מחקר זה, אלה ההשפעות של שינה וקפה על רמות הסוכר והאינסולין:

  1. שינה לא טובה לא שינתה את רמות הסוכר לרעה או לטובה.
  2. שינה לא טובה שלוותה בשתיית קפה הביאה לעלייה ברמות הסוכר וגם האינסולין! לא טוב…

השערתם של החוקרים היא שקפה מפחית סבילות לגלוקוז מאחר והוא מעורר הפרשת אדרנלין שמדכא השפעת אינסולין. בנוסף, הקפאין כנראה מעלה רמות קורטיזול שמשבש מטבוליזם של גלוקוז.

 

מחקר זה מוסיף עוד חסרון בריאותי אפשרי בעניין שתיית קפה.

לחצו כאן לסקירה מקיפה יותר של יתרונות וחסרונות הקפה שערכתי בעבר בשפה שכל אחד יכול להבין.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז