השפעת אכילת סויה על בריאות הלב והכולסטרול

כבר בשנת 1999 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי ליצרניות המזון לשייך למוצרי סויה טענות לתועלת לבבית, בעיקר בשל ההשפעה על הפחתת כולסטרול ״רע״.

ניתוח 46 מחקרים שנעשו מאותה תקופה ועד היום בנושא, מצביעים שוב אכילת סויה תורמת לבריאות הלב והאיזון כולסטרול כפי שניתן לקרוא מכאן באנגלית, או תקציר מכאן בעברית.

להבנתי הדגש צריך להיות בגישה כוללת יותר, מאחר וסויה היא קטניה, היא בעלת אינדקס גליקמי נמוך שעוזר לאיזון סוכר ושמוני דם, היא עשירה במינרלים ונוגדי חמצון, ואפילו לפחות שני חומרים שצריכתם מפחיתה סיכון לסרטן. לכן, התועלת שלה ללב היא מעבר להפחתת הכולסטרול.

הפחדות על נזקים הורמונאלים מאכילת סויה לעולם לא הסתמכו על מחקרים מדעיים ראויים, והופרכו בשנים האחרונות גם על ידי משרד הבריאות הישראלי.

ולסיכום, חשוב לזכור להיזהר ממוצרי סויה מתועשים כמו גבינות, מעדנים, חלב מתועש וכדומה. ישנו גם חשש מסויה שעברה הנדסה גנטית.

המוצרים המומלצים ביותר יהיו ללא הנדסה גנטית עם עדיפות לתוצרת יפן כמו אדממה, טופו, טמפה, רוטב סויה, נאטו, מיסו.

 

בריאות לרוב

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז