הקפצה – הדרך הנכונה

הקפצת ירקות יכולה להיות דרך נהדרת להכין אוכל טעים ובריא.

אולם רבים עושים כמה טעויות שהופכות את מזון הבריאות הזה למאכל עם נזק בריאותי משמעותי. אפילו בדוכני מזון שאמורים להבין באוכל מהמזרח הרחוק עושים לרוב את הטעיות הללו, ובסוף אנו אוכלים מזון עם כמויות גדולות ומיותרות של שמן (לרוב שרוף), ירקות מטוגנים (ולא מוקפצים), וירקות שרופים…

כמה כללים להכנה בריאה של ירקות ומזונות בריאות נוספים בווק:

  1. יש להשתמש בווק אמיתי – כמה שיותר כבד ומאסיבי. ברזל או מתכת מוגנת אחרת. אם אין ווק – אז להשתמש במחבת הכי כבד ומתאים שיש.
  2. יש להכין את הירקות/טופו/נבטים על להבת האש החזקה/גדולה ביותר בכיריים.
  3. יש לחמם היטב את הווק לפני הוספת הירקות.
  4. לא צריך שמן להקפצת הירקות!!! ניתן להוסיף מעט שמן שומשום בסוף התהליך רק בשביל הטעם.
  5. כששמים בווק את הירקות, די מהר הם מגירים את הנוזלים ובהם נעשית ה״הקפצה״. אם צריך, אפשר להוסיף מעט מים בהתחלה. ובשלב יחסית מוקדם – גם רוטב סויה איכותי (להיזהר לא לשרוף את רוטב הסויה – הטעם לא משהו…)
  6. הקפצה נכונה ובריאה של מזון דורשת נוכחות קרובה לווק והקפצה של התוכן המוקפץ כל כמה רגעים. כמובן שהכי מתאים להשתמש עם כפות עץ.

איך מקפיצים ירקות נכון בווק?

ירקות, ומרכיבים בריאים נוספים, יכולים להוות ארוחה טעימה ובריאה מאוד. היא משביעה והמהירת הכנה.

רק צריך להקפיד על כמה כללים פשוטים יחסית והתוצאה תהיה נהדרת.

 

רוצים המלצות רבות נוספות שמשפרות את הבריאות ואיכות החיים? ראו כאן פרטים על ״קורס מצויינות בבריאות״

 

מתעניינים בעיקר בהפחתת הסיכון להידבק בוירוסים? ראו כאן פרטים על התוכנית מלאה ומבוססת מדע לחיזוק מערכת החיסון.

 

בתיאבון!

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז