הנחיות למניעת התדרדרות זיכרון ודמנציה

כנראה שהפחד המשותף לכולנו מגיל מסוים ומעלה, אינו המוות/השמנה/מחלות/תרופות מיותרת, אלא התדרדרות היכולות הקוגניטיביות שלנו. ארגון ה PCRM (ארגון רפואים למען רפואה אחראית) הוציא מסמך עמדה בו הוא מרכז את מיטב הידע שקיים למניעת הבעיה.
הפרטים המלאים בקישור זה .

תמצית ההמלצות:
1. להפחית למינימום אכילת מזונות עם שומן רווי (מזון מעובד, בשר, עוף, חלב…), ובעיקר שומן מוקשה (קיים במרבית האוכל המוכן/מתועש)
2. האוכל העיקרי צריך להיות מורכב מירקות, פירות, דגנים מלאים וקטניות.
3. מומלץ לאכול חופן אגוזים וזרעונים ביום על מנת לספק כמות נאותה של ויטמין E.
4. יש לוודא שאנו מקבלים מספיק ויטמין B12 (במזונות מועשרים או כתוסף). ההמלצה שלי היא לוודא שהערכים בבדיקות הדם גבוהים מ 300.
5. אם נוטלים תוספי מזון, כמו מולטי-ויטמין, יש להעדיף את אלה שאינם כוללים ברזל ונחושת. תוסף ברזל יש ליטול רק בהנחייה מקצועית.
6. יש להיזהר מאלומיניום. קיים בכלי מטבח לא איכותיים או שרוטים, מוצרי הגיינה ואבקות אפייה (ניתן לרכוש אבקות אפייה ללא אלומיניום).
7. מומלץ ליהנות מפעילות גופנית אירובית לפחות למשך 40 דקות – 3 פעמים בשבוע.

שלא תגידו "לא ידעתי"…"לא אמרו לי"…

המשך חג שמייייח
אופיר

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז