המרכיב התזונתי שמפחית סיכון לסרטן בכארבעים אחוז

מחקר חדש שפורסם מצביע על כך שאכילה מרובה של דגנים מלאים, ובעיקר שיבולת שועל, קשורה להפחתה של כ- 40 אחוז בסיכון לסרטן הכבד. מאמר בעברית על המחקר מקישור זה

 

מה זה אומר על דיאטות שבהן נמנעים מאכילת דגנים? ומה אולי אלה שנמנעים מדגנים יכולים לעשות על מנת לשפר את מצבם?

 

בדיאטות ״אדם הקדמון״ (פליאו), שיש בהן היגיון רב (אבל גם סכנות), לרוב נמנעים מאכילת דגנים באופן מוחלט. עבור אנשים שהולכים בדרך זו, אני ממליץ בחום להגביר באכילת ירקות שורש וקטניות המכילים את עיקר המרכיבים הטובים שיש בדגנים.

 

למי שתוהה, מרבית המידע שיש ברשותנו כיום, מצביע על כך שאדם הקדמון אכל ירקות שורש לרוב, כמו גם קטניות. שתי קבוצות מזון אלה מכילות הרבה סיבים מסיסים במים, מינרלים ונוגדי חמצון, שלהערכתי יש להם חלק גדול בהשפעה נוגדת הסרטן שנצפתה במחקר המדובר, כמו גם ביתרונות בריאותיים רבים נוספים.

 

 

בריאות לכל,

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז