המחקר ממשיך לתמוך בצום לילה ארוך

מאמר חדש שפורסם באחד מהעיתונים הרפואיים הטובים בעולם (NEJM), סוקר את היתרונות הרפואיים הרבים של צום לילה ארוך.

במאמר מוצגים מחקרים על בני אדם שמראים תועלת בהורדת משקל ואיזון רמות הסוכר, טריגליצרידים, כולסטרול ולחץ דם. נראים גם יתרונות עבור בריאות הלב ואפילו סרטן. תועלת למחלות נוירולוגיות שונות ושיפור מנגונונים בגוף שאחראים על התמודדות הגוף לסטרס. בבעלי חיים, המחקרים מראים תוצאות רבות נוספות, ביניהן, אפילו הארכת תוחלת החיים…

ישנן כל מיני טכניקות של ״צום לסירוגין״. אני ממליץ במיוחד על המנעות מאכילת כל מזון בעל קלוריות (זה אומר שכן אפשר לשתות מים וחליטות צמחים למשל), למשך 12 שעות לפחות. כדאי לסיים אכילה מוקדם ככל הניתן בערב, ולחדש את האכילה למחרת בבוקר כשבאמת רעבים. באופן אישי אני נוהג כך כמעט כל יום כבר מעל לשנה, והדבר שהכי הפתיע אותי לטובה היא היכולת ליהנות מפעילות גופנית אינטנסיבית במשך כשעה במהלך הבוקר בעוד אני בצום. זה סותר את כל מה שלימדו אותי ולימדתי אחרים…

בסרטון הקצר הבא, הסבר יותר נגיש של משמעות הצום הארוך, בלילה ושלא בלילה. כולל מספר מחקרים שתומכים בגישה לשיפור משקל גוף, איזון סוכר, שומני דם, כולסטרול ועוד.

כרגיל בסרטונים אלה, ניתן להגדיר תרגום כתוב בעברית.

 

בריאות וצום קל,

אופיר

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז