האם הלחם המלא באמת מלא?

כתבת תחקיר בטלביזיה חושפת לציבור את מה שאנו יודעים כבר הרבה שנים – ״לחם מלא״ רחוק מלהיות ״לחם מלא בריאות״…

לא להתבלבל – הוא עדיין בריא יותר מלחם לבן, אבל רחוק מלחם שלם-מלא-אמיתי ובריא שאנו יכולים לאכול בבית.

בקישור הבא ניתן לצפות בתוכנית ״המפצח עם אבי עמית״ החושפת כמה עובדות שפוגעות מאוד באיכות הבריאותית של הלחם המלא הרגיל שקונים המרכולים:

  1. גרגר חיטה שלם שמגיע לטחנת הקמח מפורק ומפורד ל 54 מרכיבים שונים!!! ורק לאחר מכן, התעשיין בוחר אילו מרכיבים בודדים הוא בוחר ללחם/מאפה שלו – ומרכיב לחם שהוא שאולי מכיל מעט יותר סיבים מלחם לבן, אבל רחוק מלהכיל את כלל המרכיבים הרבים והבריאים שהטבע/אלוהים ״שם״ בחיטה.
  2. למאפים המתועשים מוסיפים מרכיבים שיאריכו את חיי המדף שלהם. חלק מהחומרים האלה אינם תורמים לבריאות, ויש חשש שאף עלולים לפגוע.
אז מה עושים?
1. קונים קמח שנטחן באמת מהגרעין המלא, ומכינים לחם בבית.
ניתן לקנות קמח מגרעיני חיטה שלמה בכפר נחף שליד כרמיאל, בחדרה ובטוח בעוד מקומות (מי שיודע – מוזמן לפרסם בתגובות).
2. קונים לחם שעשוי משבבי שיפון גרוסים. מדובר בלחם משביע, מרזה, כבד וגס. בעל אינדקס גליקמי נמוך וטוב. אני מכיר מוצרים של חברת mestemacher ושל ״אדמה״. ראו למטה תמונות.
3. מכינים בבית בקלות ובהנאה לחם מכוסמת ירוקה ו/או לחם משעועית מאש מונבטת. מדובר על התעסקות של פחות מחצי שעה המפוזרת על פני כיומיים-שלושה.
4. אופציה נוספת, קצת פחות דומה במראה ללחם, אבל זהה בתפקיד – כוללת מוצרים של חברת ״מונבטים״. הם דומים יותר לקרקר או לטורטיה. קונים מהמקררים, ומכינים בטוסטר פשוט.
בריאות לרוב
אופיר

 

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז