האם אכילת פירות תורמת למשקל או להיפך?

רבים שאולים אותי האם כדאי להגביל את אכילת הפירות על מנת לרדת במשקל?

ישנו פחד, מובן מבחינה מסויימת, מאכילת יתר של פירות בשל תכולת הסוכרים הפשוטים שבהם.

אבל כשמסתכלים על מחקרים, כמו זה שבקישור למשל, מקבלים תשובה חד משמעית – אכילת פירות, ואפילו בכמות רבה – לא גורמת להשמנה, וכנראה אפילו תורמת לירידה במשקל!

בפרסום המדעי הנ״ל, סקרו החוקרים 41 מחקרים(!) שהתייחסו לעניין זה. המחקרים שנכללו בסקירה נמשכו בין 3 שבועות ל- 24 שבועות. בחלק מהמחקרים מצאו שאכילת הפירות תרמה לירידה במשקל (בעיקר אצל אלו שסבלו מעודף משקל, כמובן), ובמחקרים אחרים לא ניתן היה לקבוע השפעה על המשקל. מה שמחזק את עוצמת המסקנות מהמחקר, היא הוספת ניתוח של מחקרי מעקב בנושא אכילת הפירות והמשקל שנמשכו עד חמש שנים!

 

הסיבה לתועלת של הפירות לעניין המשקל, נעוצה כנראה בכך שפירות טובים תמיד באים עם הרבה סיבים, נוזלים וגם לרוב טעם מתוק וטוב. פירות ידועים כמזון בעל צפיפות קלוריות נמוכה – מה שעוד יותר תורם לירידה במשקל.

 

אני חייב להוסיף כאן שמנסיוני הטיפולי ב- 20 שנה האחרונות, אני לא זוכר מקרה אחד של אדם שפירות היוו מכשול בדרך לירידה במשקל. אני מוצא את עצמי מגביל אדם בכמות הפירות, רק במקרה של סוכרת שלא נשלטת על ידי דרכי הטיפול הרגילות, או כשיש צורך בתזונה קטוגנית.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז