דעות שונות לגבי השפעת מלח על הבריאות

הדעה הרווחת בציבור הרחב וגם בקהילה הרפואית היא שצריכה מוגברת של מלח מעלה סיכון למגוון מחלות, ובעיקר יתר לחץ דם, שבץ מוחי ומחלות לב.

מרבית הארגונים הרשמיים ממליצים לנו לא לאכול יותר מכית מלח ביום.

אולם, בשנים האחרונות אני קורא ונחשף לעוד ועוד דעות מנוגדות לדעה הרווחת:

  1. בעבר פרסמתי פוסט בנושא הדילמה לגבי בריאות המלח הכולל ראיון בין שני מומחים הטוענים שאין בעיה עם צריכת מלח בריא, לעומת רופא אחר בסרטון המדגיש את הסכנות שבמלח.

2. לאחרונה הגיע אלי מאמר מאוד מעניין של ד״ר מיכאל הרלינג, המסביר בצורה בהירה מדוע לדעתו דווקא מלח טוב לבריאות.

3. גם בפורטל ויינט / מנטה פורסם מאמר הכולל עובדות אחרות וראיון עם רופא קרדיולוג שכתב ספר על מיתוס המלח והבריאות

מי שרוצה להבין את התשובה לשאלה האם מלח בריא לנו או לא, ממליץ בחום לצפות בראיונות המצולמים שבקישורים, ולא לפספס את המאמר של ד״ר הרליניג.

 

למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, אלה הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון להבנתי:

  1. עודף מלח אבל גם חוסר מלח – עלולים לפגוע בבריאות! עייפות, למשל, עלולה להיגרם ממחסור במלח. לחץ דם גבוה ולעיתים אפילו שבץ מוחי או התקף לב – עלולים להיות תוצאה של עודף מלח…
  2. ברגע שנימנע מאכילת אוכל מתועש ומעובד (כולל גם לחמים, מאפים ומוצרי חלב!) – הסיכוי שנסבול מעודף מלח קטן מאוד.
  3. כשמשתמשים במלח, עדיף לבחור מלח איכותי ועשיר במינרלים, ולא במלח הרגיל. זה להבנתי המלח הבריא ביותר שנמצא כעת נגיש בארץ. זה נכון שמלח הימלאיה ומלח ים אלטנתי איכותיים יותר ממלח רגיל, אבל המלחים שבקישור הקודם טובים בהרבה להבנתי.
  4. ספרות מדעית מלמדת אותנו שרק כ – 40% מהסובלים מיתר לחץ דם יהנו מירידה בערכים אם יפחיתו משמעותית את צריכת המלח שלהם. אנשים שמגיבים להפחתת מלח נקראים salt-sensative.
  5. מלח מוסיף טעם לאוכל!!!

כמו בכל דבר הרשום באתר הזה, חשוב לי להדגיש כאן שוב כי כל הנכתב כאן הוא בגדר ידע כללי בלבד. אין בשום פנים לשנות הנחיות טיפוליות או תזונתיות שניתנו על ידי רופא או בעל מקצוע אחר בתחום הרפואה ללא התייעצות מקצועית ואישית מתאימה.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז