דמנציה, אלצהיימר – מניעה ואולי אפילו טיפול

בסרטון הקצר הבא מציג ד״ר גרגר כמה מחקרים המראים כיצד ניתן להפחית משמעותית את הסיכון ללקות באלצהיימר ו/או בדמנציה.

בין השאר הוא מדגיש את החשיבות בהפחתת שומן רווי, הנמצא בתזונה בעיקר בבשר, עוף, חלב, ביצים ובאוכל מתועש.

מוצגים כמה מחקרים מעודדים לגבי התזונה הים תיכונית, כולל ניתוח אילו מהמרכיבים שלה אכן חשובים ומשפיעים על בריאות המוח.

לי חשוב להוסיף שבמחקרים אלה, המדדים דרכם בדקו היענות לתפריט הים תיכוני כללו:

  1. בחירה בשמן זית איכותי ולא בשמן או שומן אחר.
  2. הפחתה באכילת בשר
  3. אכילה מוגברת של קטניות, ירקות, פירות, אגוזים, יין איכותי ודגים
  4. הפחתה באכילת דגנים מעובדים (cereals)

עקרונות אלה לא אמורים להפתיע אותנו, והם הבסיס המשותף לתזונה הטבעית עליה אנו ממליצים כבר עשרות שנים. הקשר לתזונה ״ים תיכונית״ אינו משמעותי. אבל מה שחשוב הוא שיש כבר מחקרים שמראים שכיוון תזונתי זה לא רק מפחית את הסיכון לחלות בדמנציה ואלצהיימר, אלא אפילו לשפר את התפקוד/הקליניקה של אלה שכבר החלו לסבול מפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי.

 

הינה הסרטון (אפשרות לתרגום לעברית):

 

בריאות

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז