דיאטות עם מעט פחמימות או שומן?

לאחרונה עולה שוב הפופולריות של דיאטות דלות פחמימות. בעבר היה זה ד״ר אטקינס, ובשנים האחרונות ממליצים בכיוון הזה אנשים שחושבים בטעות שתזונת אדם הקדמון (״פליאו״) היא תזונה דלת פחמימות, וכעת יותר שומעים על דיאטה קטוגנית להורדת משקל, לטיפול בסוכרת ובסינדרום מטאבולי.

צפייה בסרטונים הקצרים הבאים חושפת כמה מהחסרונות הגדולים של אותה גישה תזונתית שממליצה להוריד בצורה משמעותית את אכילת המזונות שיש בהם פחמימות בריאות. הסרטון מתרכז הפעם במחקרים המראים שעיקר הירידה במשקל בדיאטות קטוגניות נובעת מאיבוד נוזלים ושריר, במקום ירידה בכמות השומן בגוף המתרחשת בתזונה המבוססת על יותר מזונות עשירים בפחמימות בריאות.

חשוב לי  לציין שאני עוקב בשנתיים האחרונות בקשב רב אחר המדע והנסיון המצטבר בהקשר של דיאטות קטוגניות, ואני חושב שכן יש להן מקום במקרים מאוד מסויימים, ולזמן מוגבל. אבל למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, עבור הציבור הרחב, גישה תזונתית זו אינה מומלצת.

 

רק שלא נשכח את המחקר המשמעותי הבא מהלנסט ממנו נראה כי פחות מדי פחמימות בתזונה מביא ליותר תמותה

הינה סרטון ראשון (ניתן להגדיר תרגום לאנגלית):

 

 

והיהנ סרטון שני על תזונה קטוגנית ואיבוד מסת שריר במקום איבוד מסת שומן (שוב, ניתן להגדיר כתוביות בעברית):

 

בריאות,

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז