גורמי סיכון לסוכרת – ממצאים מעניינים ממחקר חשוב

במחקר שבקישור זה בדקו את הקשר בין כמות אכילה של ויטמין בי6, פולאט ובי12 – לבין הסיכון לחלות בסוכרת.

במהלך המחקר עקבו אחר כ – 4700 אנשים במשך כשלושים שנה, ותוצאותיו פורסמו בעיתון רפואי מכובד מאוד.

אני מסכם כאן שלושה ממצאים מעניינים וחשובים שעולים מהתוצאות לגבי גורמי הסיכון לסכרת:

  1. צריכה מוגברת של ויטמין B6 וגם ויטמין 12, לא נמצאה כתורמת להפחתת הסיכון. ויטמין B6 נמצא בקבוצות מזון שונות, כך שלא ניתן להסיק מכך הרבה על התזונה המומלצת יותר. לעומת זאת, ויטמין B12, נמצא רק במזונות מהחי. ולפחות במחקר זה – אכילה מרובה של מזונות אלה המכילים הרבה חלבון ושומן, ונטולי פחמימות, אינה עוזרת למנוע סכרת.
  2. אכילה מוגברת של מזונות עשירים בפולאט, כמו ירקות עליים ירוקים, קטניות, אבוקדו, אגוזים ועוד – נמצאה כמגינה על הגוף מפני סוכרת, ומפחיתה סיכון לחלות במחלה. פולאט היא הצורה הטבעית, הבטוחה והטובה של מה שמוכר כ״חומצה פולית״.
  3. חשוב לשים לב שאצל אלה שקיבלו את החומצה הפולית מתוסף תזונה – נמצאו רמות גבוהות יותר של דלקת! כפי שנמדד בדם בערכים גבוהים של CRP. הינה עוד דוגמא עד כמה חשוב לאכול את הויטמינים והמינרלים השונים, ולא להסתפק בתוספי תזונה, בעיקר אם הם לא החומר הטבעי עצמו.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז