האם פרי הגוג׳י ברי יכול לתרום לשומני הדם והכולסטרול?

פרי הגוג׳י ברי היה נחשב כ״מזון-על״ בתחילת שנות האלפיים, אולם נראה שמאז הוא חזר למקומו הטבעי כפרי יער מזין ובריא ולא תרופת קסם לכל בעיה רפואית. מחקר מקיף שפורסם בשנת 2021 בדק בצורה שיטתית את כל המחקרים שנעשו עד אותו זמן, באשר ליכולת של פרי הגוג׳י ברי לשפר מדדים הקשורים בבריאות העורקים והלב כמו פרופיל השומנים, לחץ הדם ועקה חמצונית.

וכך נראים פירות הגוג׳י ברי כפי שגדלים באופן טבעי. אפילו אצלי בגינה…

גוג׳י ברי על שיח בגינה

תוצאות עיקריות מהמחקרים על גוג׳י ברי וסיכון לעורקים וללב

בסקירה נכללו 10 מחקרים בהם השתתפו יחד כ- 550 נחקרים, כאשר בשלושה מחקרים נכללו משתתפים עם תחלואה מטאבולית וביתר המחקרים נכללו משתתפים בריאים. במחקרים אלה נעשה שימוש בפרי השלם, במיץ הפרי, במיצוי של הרכיבים הפעילים, או במרתח. משך ההתערבות המחקרית נע בין 2 ל-16 שבועות.

נמצא כי בהשוואה לקבוצת הביקורת, נטילת גוג’י ברי הייתה מלווה בשיפור מובהק ברמת הטריגליצרידים וה-HDL. ההשפעה הייתה משמעותית יותר במחקרים בהם נעשה שימוש בפרי השלם. עוד נמצא כי ההתערבות תרמה לשיפור מובהק במדד בשם MDA הבודק עקה חמצונית (סטרס חימצוני).
לא נמצאה השפעה על מדדים נוספים שנבדקו.

 

מה אפשר ללמוד מתוצאות המחקרים על תוספת גוג׳י ברי לבריאות העורקים והלב?

ראשית, משמח להבין שוב שאכילת המזון הטבעי – הפרי השלם – מועיל ויעיל יותר בהשוואה למיצוי, כמוסות וכדומה.

שנית, שוב אנו רואים כי פירות יער כהים מועילים לההפחתת סטרס/עקה חמצונית.

שלישית, צניעות ופורפורציות. השינויים שהושגו כתוצאה מאכילת הגוג׳י ברי אינם מאוד מרשימים במספרים. ובנוסף, הפרי לא עזר למדדי לחץ הדם והכולסטרול האחרים שנבדקו.

דבר נוסף, זו לא הפעם הראשונה בהם מראים מחקרים כי אכילת פירות שונים, תורמים לאיזון של מדדים הקשורים לאיזון סוכרי. פירות אינם האויב. מזונות לא טבעיים או מתועשים העשירים בפחמימות מזוקקות הם כן האויב…

 

מאחל בריאות ופירות יער לרוב!

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז