אכילת דגים ובריאות הלב

מצד אחד מרבית ארגוני הבריאות ממליצים על אכילת דגים בריאים לשיפור בריאות הלב, ומצד שני ישנו חשש מחשיפה לזיהום ממרבית הדגים.

מאמר רפואי חדש שפורסם בעיתון רפואי חשוב נותן לנו עוד מידע כיצד ומדוע לבחור נכון.

 

במאמר זה אספו וניתחו נתונים מ- 4 מחקרים בינלאומיים גדולים מאוד אשר כללו יחד קרוב ל 200,000 נחקרים מ- 58 מדינות.

עיקרי תוצאות המחקר שבדק את הקשר בין דגים לבריאות הלב:

  1. אכילת דגים לא תרמה לבריאות הלב עבור אנשים ללא רקע של מחלות לב קודמות*.
  2. בהשוואה לאלה שלא אכלו כלל דגים (או אכלו עד 50 גרם דג בחודש), אלה שאכלו 2-4 מנות דג בריא** בשבוע, נהנו מהפחתה של כ – 16% בסיכון לסבול ממחלות לב.
  3. בהשוואה לאלה שלא אכלו כלל דגים (או אכלו עד 50 גרם דג בחודש), אלה שאכלו 2-4 מנות דג בריא** בשבוע, נהנו מהפחתה של קרוב ל – 20% למות מכל סיבה.

*רק במחקר אחד בדקו את השפעת אכילת הדגים על אנשים ללא רקע של מחלות לב. באותו מחקר עשו השוואה רק בין אלה שאכלו מעט מאוד דגים יחסית לאלה שאכלו הרבה מאוד (4 או יותר מנות בשבוע). וגם במקרה זה, למרות הכמות הגדולה מדי של דגים, נראה כי אוכלי הדגים הרוויחו בבריאותם, אבל לא בצורה בעלת משמעות סטטיסטית חזקה מספיק.

**חשוב לשים לב שהתוצאות החיוביות תועדו רק עבור אלה שאכלו דגים בריאים עשירים באומגה 3 (רשימת דגים בקישור), ולא עבור אלה שאכלו דגים אחרים (דגי בריכות. דגי ים תיכון וכדומה).

 

ממסקנות המחקר הזה ניתן להבין עד כמה חשוב לאכול דגים בריאים עבור אנשים המתמודדים עם מחלות לב. מחקרים מתחומים אחרים מראים את התועלת שבאכילת דגים בריאים לבעיות בריאות אחרות. דגים אינם מזון מושלם ואידיאלי מאחר והם לא נקיים כבעבר. יחד עם זה, מרבית המזון שלנו אינו נקי ומושלם… מבין כלל המזונות מהחי נראה שדגים איכותיים הם האופציה הטובה ביותר. ומי שרוצה להפחית עוד יותר את החשש מחשיפה לזיהום מדגים מוטב שיבחר לאכול דגים קטנים ככל הניתן.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז