אילו מינרלים משפיעים על בריאות הלב?

מחקר חדש, המבוסס על נתוני מחקר פרמינגהם המפורסם, בדק את כמות המינרלים החשובים בתזונה בקורלציה לסיכון למחלות לב.

בפרסום זה נבדקו נתונים לגבי נתרן (״מלח״), סידן, אשלגן ומגנזיום.

הממצא הראשון מראה כי הקפדה על צריכה מועטה של סודיום / נתרן (2500-3500 מ״ג ביום). לא הביאה להפחתה באירועי הלב אצל הנחקרים. במחקר התייחסו ל״כמות מועטה״ של נתרן כ 2500-3500 מ״ג ביום. לשם המחשה,  בכפית מלח רגיל יש כ 2300 מ״ג נתרן… ועל הגישות השונות לגבי מלח כתבתי כאן באתר בעבר.

ממצא שני מצביע על כך שצריכה רבה של סידן (מעל 700 מ״ג ביום), אינה מספקת הגנה לבבית בשונה מצריכה מועטה (פחות מ 500 מ״ג סידן). לשם המחשה, ההנחיות הרישמיות בארץ ובמרבית העולם מדברות על צריכה יומית של יותר מ – 1000 מ״ג סידן ביום.

הממצאים המעודדים מגיעים מכיוון האשלגן והמגנזיום. אכילה מוגברת של מזונות אלו הביאה להפחתה בסיכון הקרדיאלי!

אכילה של מעל ל – 320 מ״ג מגנזיום ביום (לעומת פחות מ 240 מ״ג) – הביאה לירדה של 34% בסיכון לסבול ממחלת לב. כאן ניתן לקרוא עוד על היתרונות הבריאותיים של המגנזיום כמו גם על מקורות תזונתיים מומלצים.

אכילה של מעל ל – 3000 מ״ג אשלגן ביום (לעומת פחות מ – 2500 מ״ג) – הביאה לירידה של 30% בסיכון לסבול ממחלות לב. כמות רבה של אשלגן ניתן למצוא בעשבי תיבול, עלים ירוקים וירוקת רבים וגם במלח בריא עשיר אשלגן. כדאי לשים לב בעיקר לסלרי, פטרוזיליה, שעועית, אבוקדו, ובננה.

 

בריאות לכל,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז