איך לצמצם אכילה רגשית?

אכילה רגשית, אכילת-יתר על רקע מתח ולחץ, הן בעיות נפוצות ולרוב גם עמוקות. אין להן פתרון קסם אחד.

יחד עם זה, יש הרבה מה לעשות בנושא.

ד״ר אנדרו וייל, רופא קונבנציונאלי הנמנה על מובילי הרפואה האינטגרטיבית בעולם מזה מספר עשורים, נותן בקישור הבא 7 טיפים להפחתת אכילה על רקע סטרס.

אני מציע להתחיל את הדרך בשאלת מספר שאלות חשובות.

ההזמנה היא, והאתגר הוא, לזהות מתי אני בדרך לאכילת-יתר רגשית, ואז לעצור לכמה רגעים קצרים ולשאול 3 שאלות משמעותיות:

 

  1. מה אני באמת מרגיש כעת? 

רשימת הרגשות הזו יכולה אולי לעזור למצוא את התשובה הנכונה:

אכילת יתר מלחץ ורגשות

 

2. מה האפשרויות העומדות בפני כעת, ועד כמה כל אפשרות תעזור באמת?

תמיד ישנן כמה אפשרויות. בהחלט אפשר לאכול אוכל לא בריא או אוכל (כאילו) ״מנחם״.

אבל אולי אפשר לבחור אוכל בריא יותר? אולי בכלל לשתות משהו?

אפשרויות אחרות יכולות להיות לצאת לגינה, להתקלח, לראות סרטון מצחיק, לדבר עם מישהו, לקרוא, לבכות, להתחבק, לצאת לספורט ועוד ועוד…

 

3. מהי ההחלטה הטובה ביותר שאני יכול לקבל כעת?

הדגש הוא על סיום השאלה. מה הכי טוב שאני יכול לבחור ממש עכשיו. אם עברתי את שני השלבים הקודמים, אני כבר במקום הרבה יותר טוב. גם אם בסוף אבחר לאכול משהו לא הכי בריא.

 

בטיפולים אישיים ובסדנאות שאני מעביר אני ממקד את הגישה הזו ומכנה אותה ״שלושת הלמדים״:

 

לעצור: לעצור לרגע את ההרגל האוטומטי.

לחשוב: מה אני מרגיש? מה האפשרויות שעומדות בפני?

לבחור:  הכי טוב שאני יכול כרגע.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

תגובות אחרונות