איזון חיידקי המעי כטיפול בחרדה

מאמר הסקירה שבקישור זה בדק את הקשר בין טיפולים שונים לאיזון חיידקי המעי (מיקרוביום), לבין שיפור בתסמינים של חרדה.

לשמחתנו עולה כי ברוב הניכר של המחקרים נמצא קשר חיובי בין טיפול טבעי לאיזון החיידקים, לבין ירידה בתסמיני חרדה.

עוד יותר מעודד להבין מהמאמר הוא שההתערבויות היעילות יותר לא כללו שימוש בתוספי תזונה (פרוביוטיקה), אלא שינויים תזונתיים לשיפור המצב.

המזונות שמספקים לגוף חיידקים טובים בכמות גבוהה יחסית הם ירקות כבושים, ומאכלים שעברו התססה כמו מיסו, טמפה, נאטו. גם יוגורט יכול להיות מקור טוב, אבל מרבית היוגורטים במרכולים עברו פסטור וכמות החיידקים החיים במוצרים אלה מוטלת בספק רב.

כדאי לדעת שלא רק העשרת הגוף בחיידקים טובים היא חשובה, אלא חשוב ביותר גם ״לספק״ לאותם חיידקים טובים את האוכל הנכון עבורם (ולכן גם עבורנו). בשל כך, מומלץ מאוד לשלב בתפריט מזונות כמו אספרגוס, עולש, ארטישוק ובייחוד ארטישוק ירושלמי, בצל, שום, שיבולת שועל, סלק וקטניות.

 

רוגע ובריאות

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז