אומגה 3 לילדים ונערים עם דיכאון

מחקרים מהעבר הראו ברובם תועלת לתוספי שמן דגים עבור מבוגרים המתמודדים עם דיכאון, אולם מעט מאוד מחקרים נעשו עם ילדים מתחת גיל 18.

מובא כאן סיכום של תוצאות מחקר אופטימי בנושא, כפי שסוכם באתר המומלץ ״נטורופדיה״

במחקר נכללו 60 ילדים בגילאי 7-18 המאובחנים עם הפרעת דיכאון או הפרעה משולבת של דיכאון וחרדה. בנוסף לטיפול הרפואי המקובל, הנחקרים חולקו אקראית לקבלת 20 מ”ל שמן דגים עשיר באומגה 3 (1,000 מ”ג EPA ו-750 מ”ג DHA) או שמן חמניות עשיר באומגה 6 (2,467 מ”ג חומצה לינולאית) למשך 3 חודשים.

עיקרי תוצאות המחקר:

  • נמצא כי בקבוצת האומגה 3 חלה ירידה מובהקת במדד להערכת דיכאון החל מהשבוע השני להתערבות, בהשוואה לקבוצת האומגה 6 ובהשוואה לנתוני הבסיס.
  • עוד נמצא כי השיפור בציוני הדיכאון נשמר לאחר תקופת מעקב של חודש מסיום ההתערבות.
  • בחלוקה לפי סוג ההפרעה נמצא כי נטילת אומגה 3 הייתה יעילה יותר למשתתפים עם הפרעת דיכאון לעומת הפרעה משולבת של דיכאון וחרדה.
  • בקבוצת האומגה 6 לא חל שינוי מובהק בציוני הדיכאון במהלך תקופת המחקר.
  • עוד נמצא כי יחס אומגה 6 לאומגה 3 ירד בקבוצת האומגה 3 בלבד לאחר שישה שבועות וכי יחס זה ורמת ה-EPA היו קשורים בחומרת התסמינים.

 

להבנתי חשוב לזכור כי עלינו תמיד לנסות לטפל בשורש הבעיה. לדיכאון כמובן סיבות וגורמים אפשריים רבים. ואפילו מחקר זה, מצביע לדעתי בעיקר על הצורך לאכול מספיק מזונות עשירים באומגה 3, ולהמעיט באכילת מזונות עשירים באומגה 6. תוסף תזונה מומלץ רק כשלא מצליחים לטפל בשורש הבעיה, ותמיד בליווי רפואי-מקצועי מתאים.

 

בריאות לכל

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז