כבר ביקרתי 3 פעמים ביפן, ובתקופת השלכת המהממת אני יוצא שוב עם קבוצה לחוות ולהכיר אותה לעומק עד כמה שניתן. יפן, למרות כל מה שעובר עליה בעשורים האחרונים, היא עדיין המדינה הבריאה בעולם, ובפער ניכר! יפן אינה מושלמת, אבל היא מגוונת, ״עמוקה״, אסטטית, מרתקת, מלאת טבע, אומנות, מסורת ייחודית ועוד. על התזונה היפנית ניתן לכתוב ספרים רבים ולחקור אותה בלי סוף (ואכן יש כאלה שעושים זאת). האוכל היפני יפה, שונה, טעים (טוב נו, עניין של טעם אישי) ובריא ברמות שקשה לתאר.
מה מיוחד בטיול ליפן אליו אנו יוצאים?
הרבה ישראלים היו בעבר, וממשיכים לצאת ליפן. העניין הוא ש״לנחות ביפן״ זה כמעט כמו ״לנחות על הירח״… התרבות, המסורת, האנשים והמנהגים שם כל כך שונים משלנו במובנים רבים, שבלי מתווך טוב, מאוד קשה להבין מה אנו רואים. לכן, לפחות בפעם הראשונה ביפן, כדאי לצאת עם מדריך מצויין שיודע להסביר היטב את הדברים. ולנו יש כזה – איל פרלמן!
מסורת. אותנטיות. בטיול שלנו אנו מקפידים עד כמה שניתן להכיר את יפן בגובה העיניים. מירב המסעדות והמקומות שנאכל בהם יגישו אוכל יפני מסורתי. חלק ניכר מהמלונות יאפשרו לינה בחדרים יפנים מסורתיים, עם אונסן במלון ועוד תלבושות ומנהגים מצחיקים ונחמדים.
בריאות ואריכות חיים טובה. לא סתם אני מעמיק את למידתי את יפן והרגליה. יפן היא מודל הצלחה עולמי באריכות חיים בריאה. למדתי הרבה דברים מהתזונה ואורח החיים היפני שאני חולק בשמחה עם מי שקורא את ספריי, מגיע אלי לטיפול, או שומע אותי בהרצאות רבות שאני מעביר בנושא. ולמי שמגיע איתי לטיול ביפן – המידע יהיה רב, נגיש ופרקטי גם לאחר החזרה לארץ. אגב, למדתי לא מעט מהעם היפני גם על הדרכים היעילות להתמודדות עם לחץ ומתח. נושא לא פחות חשוב…
בריאות המוח. באופן חריג וחד פעמי, מתלווה אלינו למסע גם ד״ר יוסי חלמיש. ד״ר חלמיש הוא רופא, מרצה וחוקר מוח מהטובים שישנם. ספר מוצלח שכתב על הנושא הורחב ויצא לאור גם באנגלית (בקרוב גם בשפות נוספות). במהלך הטיול שלנו נקבל ממנו ידע משמעותי ונלמד כיצד לשמר ולשפר את הבריאות הקוגניטיבית שלנו. כנראה שנופתע לגלות עד כמה דברים אלה קשורים גם לקשרים חברתיים, תזונה ואפילו רוחניות! קל יהיה לנו להבין עד כמה זה קשור למסע המיוחד שלנו ביפן…
למה דווקא יפן בסתיו?
ישנן שתי תקופות מיוחדות מבחינת הטבע לטייל ביפן – בעת פריחת הדובדבן באביב, ובעת השלכת בסתיו. באביב יפן מפוצצת מתיירים, וגם יותר יקרה. אנחנו בוחרים לצאת בסתיו. בחלק הצפוני של הטיול אנו צפויים ליהנות מהמראות היפים של השלכת, ואולי אף מהשלג. זו תקופה נהדרת ונוחה!
ראו תמונות של יפן בסתיו:



מרבית המקומות בקבוצה הקרובה כבר מלאים! מי שרוצה עוד פרטים ולהבטיח מקום – יש לשלוח אלי דוא״ל: [email protected]
בריאות ואושר,
אופיר פוגל, נטורופת