מה בריא לאכול בחורף?

אכילה שאינה מותאמת לעונת השנה עלולה בהחלט לפגוע בנו, ובחורף – טעות נפוצה זו עלולה אף לגרום לתחושת הרעב וחוסר סיפוק המתמשך אי שם בחלל הבטן…

אז אומנם נכון שאכילה מרובה של ירקות חיים זה חשוב, וגם שייק עשוי להיות דבר נפלא – אבל בחורף הגוף זקוק לדגש למזונות יותר חמים וקלים לעיכול.

כשקר בחוץ – זה הזמן ליהנות יותר מדייסות, מרקים, תבשילים וכדומה.

סלט עדיין יהיה דבר בריא, אבל מתאים הרבה יותר ליהנות מירקות מאודים, מבושלים, בתנור (אנטיפסטי), במרק או כ״מוקפצים״.

 

בקישור אוסף טיפים איך עושים שייק בריא ולא סכרתי, ובין השאר יש המלצה להתאים את השייק / סמודי לעונות השנה. אחת הדרכים לעשות את זה היא להוסיף תבלינים מחממים לסמודי  – כמו ג׳ינג׳ר, קינמון, הל ובמידה מסויימת גם כורכום.

ואם כבר הזכרתי כורכום, רלוונטי גם להמליץ של משקה כורכום חמים, בריא ומומלץ ביותר – הינה כאן קישור להכנת ממרח כורכום, ובענייני החורף – ״גולדן מילק״: משקה על בסיס כורכום.

בנוסף לזה, לאוהבי הקינמון, כיף ונעים להתפנק עם מרתח קינמון מתוק-חריף שאפשר גם להפוך לסוג של צ׳אי עם הוספת חלב צמחי בריא.

 

עדכון: בדצמבר 2020 ראיינו אותי באתר ״דוקטורס״ למאמר תחת הכותרת ״למה אנחנו רעבים יותר בחורף״ – ניתן למצוא שם הסבר והמלצות נוספות על הנושא.

 

חורף חמים, בריא ונעים לכולנו!

אופיר פוגל, נטורופת

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז