ספיגת B12

בקרב אחוז ניכר מהאוכלוסיה, יתכן מחסור בויטמין החשוב B12. ענין המחסור האפשרי מעלה שאלות רבות.

לאלו אשר בוחרים בתזונה טבעונית/ צמחונית אני ממליץ לנתר באופן קבוע את רמת הויטמין בדם ולטפל במחסור אפשרי .

להלן שאלה שהגיע מגולשת ותשובתי בענין:

“אופיר שלום,
נאמר לי (לא ממקור מקצועי, “אחת שיודעת”) שרמת ה- B12 הנמדדת בבדיקות הדם, אינה משקפת את הכמות האמתית שלו בגוף, שהינה הכמות שנספגה מהדם למאגר בגוף. לאור זאת יתכן מצב של חוסר בויטמין , ללא חיווי בבדיקות הדם.
האם זוהי עובדה מוכרת ואם כן מה ניתן לעשות כדי לנטר את רמתו בגוף?
תודה, יובל קורן”

שלום,
אני לא מכיר את העניין הזה שרמות ויטמין בי12 בדם אינן מייצגות את מה שחשוב לגוף.
הדבר נכון לגבי חומרים אחרים כמו סידן ומגנזיום.

למיטב הידע והניסיון שיש ברשותי כיום, כשרמות הבי 12 מעל ל 300 בבדיקות דם – המצב טוב.

ויטמינים, מינרלים, נוטריאנטים, כל כך הרבה מידע יכול בהחלט להיות מבלבל, מוזמנים להצטרף אלי לקורס הדיגיטלי וללמוד לעומק במשך 10 מפגשים על הבריאות שלנו ועל דרכי ההזנה המיטבות ביותר עבורנו.

בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז