תזונה טבעונית דלת שומן ממשיכה להביא תועלת גם במחקרים

בשנים האחרונות זוכות לחשיפה תקשורתית גישות תזונה כמו דיאטה קטוגנית, פליאוליטית, צום לסירוגין, 16-8 וכדומה.

אולם המחקרים המדעיים ברמה הכי טובה שאני מכיר נעשו בעזרת תזונה טבעונית, או כמעט טבעונית, עם מעט מאוד שומן או שמן.

שני מחקרים ברמת איכות מדעית טובה מאוד התפרסמו לאחרונה בשני עיתונים רפואיים מכובדים מאוד.

 

המחקר הראשון כלל 244 נחקרים, בשתי קבוצות מבוקרות עם חלוקה אקראית. המחקר נמשך 4 חודשים.

עיקרי התועלת שנמצאה בקבוצת התזונה הטבעונית דלת השומן כללו:

  1. ירידה במשקל של כ- 6 ק״ג בממוצע.
  2. עלייה בהוצאת האנרגיה הנדרשת לעיכול המזון (Thermic effect). מדובר בעלייה חיובית המועילה לבריאות ולשמירה על משקל תקין.
  3. ירידה באחוז השומן בכבד ובשרירים.
  4. שיפור בתנגודת לאינסולין וברגישות לאינסולין. אלה שני מדדים חשובים ביותר לאיזון רמות הסוכר ושומני הדם בגוף.

 

במחקר השני נכללו 168 נחקרים מתוך המחקר הראשון שתואר כאן קודם. במחקר זה התמקדו החוקרים בהשפעת התזונה על המיקרוביום (מיקרוביוטה / פלורת החיידקים במעי).

החוקרים מצאו עלייה בזן אחד של חיידקים, וירידה בקבוצת חיידקים אחרת. בשני המקרים, היתה קורלציה בין השינוי החיידקי לבין תוצאות בריאותיות רצויות. משמע, השינוי בתכולת החיידקים במעי היה בהתאמה טובה/בריאה עם התוצאות הבריאותיות שהושגו במשקל, במטאבוליזם ובאיזון האינסולין.

הממצאים של מחקר זה מחזקים את התועלת של תזונה טבעונית דלת שומן, ומרמזים על כך שהיא תורמת גם לאיזון טוב יותר של חיידקי המעי / מיקרוביום.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז