נעלי ספורט להליכה/ריצה- איך, מתי ומה קונים?

לכול המתאמנים הידד!
אני נשאלת רבות בסוגיה הזו- "יש שפע כל כך גדול של נעלים וחברות שמייצרות את הנעלים האולטימטיביות… אז איך בוחרים?" בואו נעשה קצת סדר:
נעלי הליכה/ריצה טובות ומתאימות צריך לבחור בקפידה. למה? כי נעל שאינה מתאימה, או נעל שעבר זמנה יתנו את אותותיהם בגוף בשלב זה או אחר. נתחיל לחוש בכאבי מפרקים (בעיקר ברכיים, קרסוליים)או גם בשלד- גב תחתון למשל.
לכן,היצרנים הגדולים מגבילים את תקופת חייה של הנעל בכחצי שנה או כ-800 קילומטר…מה שמגיע קודם(כמו בטיפול לאוטו). כדאי למדוד נעל ספורט (ואולי נעלים בכלל) בשעות אחרי הצהרים- אז הרגלים שלנו כבר יותר עייפות ומצטברים יותר נוזלים והרגל קצת נפוחה. מה לקנות? יותר חשובה מהשאלה הזו היא השאלה-"איפה לקנות?" יש הרבה מאוד אפשרויות וטווחי המחירים מאוד גדולים. אבל, מה שהכי חשוב שלפחות פעם אחת הולכים לקנות נעל בצורה "מקצועית" יותר בחנות שמתמחה במכירת נעלים.בחנות כזו יש מסוע מחובר למחשב שניתן באמצעותו לאבחן מה מנח כף הרגל שלנו והאם יש לנו רגל ניטרלית או שיש צורך בתיקון כלשהו. בחנויות מקצועיות כאלו המוכר ידע לקרוא את הנתונים בפלט המחשב ולהתאים לנו נעל שהיא מתאימה לנו. כמובן שעדיפה חנות המחזיקה מותגים של חברות רבות כך שגם אם יתברר שנעל ניטרלית או אחרת מתאימה לנו, עדיין יהיו לנו מגוון אפשרויות של חברות שונות. אז כמובן חשוב שנבחר את הנעל הנוחה לנו ביותר ולבסוף- אבל ממש רק בסוף יכריע הצבע:)
נתון נוסף שיש לו חשיבות- האם בדרך כלל מסלולי ההליכה/ריצה שלי הם בשטח או על אספלט. לכל אחד מפני השטח הללו יש נעלים ייחודיות ושונות מבחינת האחיזה שלהן בקרקע וכדאי לבחור את המתאימה ביותר.
ודבר אחרון- מידת הנעל- תמיד כדאי לקחת חצי מספר גדול יותר- יש לזכור שבעת המאמץ, ובקיץ עוד יותר, כף הרגל קצת מתנפחת, לכן עדיף לקחת נעל מעט יותר גדולה כדי שלא תלחץ ותציק לנו במהלך הפעילות.
ודבר אחרון- התאמת הנעל והנוחות שלה הן עיניין אישי מאד. מה שמתאים לאחד עלול להיות סיוט לאחר (מנסיון!)כך שאין מה לקבל עצות מאחרים. הם לא בהכרח יעזרו!
אז… תתחדשו ותבלו ואם מישהו רוצה המלצות לחנויות שעונות על הדרישות שצויינו, תפנו אלי ואמסור בשמחה..
תמי ברוך

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז