כמה מים?

ד״ר גיל יוסף שחר התראיין לעיתון הארץ שם פורסמה כתבה שלמה על נושא המים .

מובאים כאן למטה קטעים קצרים ומעניינים מהראיון איתו, ולקריאה מלאה כדאי כמובן להיכנס לקישור שלמעלה.

שתו לרבייה !
אופיר פוגל, נטורופת

כמה מים באמת צריך לשתות ביום?

באיזה חלק של היום?
"רצוי לא לשתות הרבה לפני השינה, כי אז גדל הסיכוי שהאדם יתעורר באמצע הלילה ואיכות השינה תיפגע. בבוקר כדאי לשתות כוס מים אחרי הקימה: לרוב הגוף קצת מיובש לאחר שנת לילה".

מהי טמפרטורת המים העדיפה?
"טמפרטורת החדר. מים קרים גורמים לכיווץ כלי דם ברירית הקיבה ויפריעו לעיכול המזון. מים רותחים מגדילים סיכון לסרטן הוושט".

מהו המרווח האופטימלי בין אוכל לשתיה?
"רצוי מאוד לא לשתות תוך כדי הארוחה. זה יפריע לתהליך העיכול בגלל דילול חומצת הקיבה ודילול כמות אנזימי העיכול. הרמב"ם כתב לחכות לפחות שעה אחרי האוכל, ורצוי אפילו שעתיים, עד השתייה".

לשתות רק כשצמאים או בלי קשר?
"שאלה לא פשוטה. התשובה: תלוי. יש אנשים שאיבדו את הקשב לגופם ושוכחים לשתות. אנשים שקשובים לגופם יכולים לסמוך על תחושת הצמא".

יש מי שזקוקים לפחות מים מאחרים?
"מי שיחסית נמוך, לא פעיל גופנית, לא שותה קפה, פותח את הבוקר עם חצי אבטיח, ואוכל בהמשך היום בעיקר פירות וירקות — כמעט לא צריך לשתות. לעומתו, פועל בניין שאוכל סנדויצ'ים עם נקניק, מוטב שישתה הרבה".

האם השתן הוא אכן אינדיקציה לשתייה מספקת?
"אם אין מחלה שקשורה לכמות וריכוז השתן (מי שיש לו מחלה כזו לרוב יודע) אז כמות השתן והצבע הם אכן אינדיקציה. השתן צריך להיות צהוב בהיר מאוד, ובכמות שבין 1.5 ל–2 ליטר ביום לאדם ממוצע".

יש עוד אינדיקציות לשתייה נכונה? השפתיים? העור? הצואה? הזיעה?
"אם אדם רואה שיש לו יציאות קשות מאוד — ייתכן שהדבר נוסע ממחסור במים. במקרה כזה שווה לנסות לשתות יותר. יובש בשפתיים, בפה ובגרון, הוא בהחלט סימן אפשרי לחוסר נוזלים בגוף. אבל כמובן שבחורף יובש שפתיים קשור בעיקר לאוויר יבש ולרוח".

מה דעתך על תוספת לימון שיש מי שמאמינים שמקנות למים תכונות פלאיות?
"זה מורכב כי זה עלול לפגוע בשיניים. מומלץ להשתמש בקש".

מה דעתך על מים בבקבוקי פלסטיק?
"עדיף להימנע מהם. רשימת הסכנות ארוכה. מחקרים מצביעים על פליטה של חומרים שגורמים לשיבוש המערכת ההורמונלית אל המים".

האם שתייה לפני הארוחה יכולה לסייע בירידה במשקל?
"שתייה של שתי כוסות מים כ–30 דקות לפני הארוחה תורמת לירידה במשקל. אבל לא זה הפתרון השורשי לבעיית המשקל".

ולסיום שאלת השאלות: איזה מים לשתות? איזה הכי טובים?
"המים הכי טובים הם מי מעיין טבעי שנמצא באיזור שבו אין ריסוס וחומרי הדברה ושפכים תעשייתים: למלא בקבוקי זכוכית יישר ממקור נביעת המעיין. אין לך כזה ליד הבית? צריך להתפשר. מי הברז בישראל מכילים לא מעט חומרים מזיקים (כלור, פלואור, מתכות כבדות, שיירי חומרי הדברה, PCB ועוד כהנה מרעין בישין). כדאי לטהר אותם. מהי שיטת הטיהור הטובה ביותר – אוסמוזה הפוכה היא שיטת סינון עוצמתית, אבל יש לה חסרונות. היא לא מושלמת. בעתיד אני מתכוון לבצע תחקיר מקיף על הנושא".

ויש עוד במאמר המקורי!

מאחל בריאות ואושר
אופיר פוגל
נטורופת
עדכון:
נקודת מבט מדעית נוספת על כמות המים / נוזלים הדרושה לנו לבריאות אופטימלית, ניתן לקרוא ב מאמר של ד״ר גרגר מקישור זה .
במאמר, הוא מתייחס לכמויו הרצויות, להשפעה על מחלות פשוטות וחמורות ועוד.
מומלץ להיכנס לקישורים הפנימיים בתוך המאמר, הנותנים עוד הסבר מעמיק בנושאים השונים לפי העניין של הקורא.שלא נשתה מי ים…
אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז