כמה מים צריכים באמת לשתות?

במאמר מעניין חושף פרופסור חשוב את חוסר הביסוס המדעי שעומד מאחורי אחת ה"אמיתות" המוכרות ביותר בתחום התזונה.
הוא מציין, בין השאר, שההמלצה על שתיית 2 וחצי ליטר ביום אינה מבוססת מדעית, שישנם הבדלים עצומים בין אדם אחד לאחר, ושיש לקחת בחשבון גם את המים שנמצאים במזון שאנו אוכלים.
אני נוהג להיעזר במבחן צבע השתן כמדד להבנת כמות המים שרצויה לנו: אם נחלק את צבע השתן לשלול רמות: לשקוף-צהבהבה-צהוב, רצוי שצבע השתן יהיה בין שקוף לצהבהב. הגיוני שהשתן הראשון בבוקר יהיה מעט כהה, אבל לאחר מכן זה לא טוב. שימו לב שאם השתן כל הזמן שקוף – סימן שאנו שותים יותר מדי.
לא לשכוח שישנן מספר מזונות, תוספי תזונה ותרופות שמשנים את צבע השתן.
מנסיוני, אדם שאוכל בריא – כולל מגוון רחב של ירקות ופירות – צריך לשתות רק כמה כוסות בודדות ביום.בריאות
אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז