השפעת תוסף פרוביוטיקה על משקל, כולסטרול ואיכות חיים

מחקרים רבים בעבר הצביעו על תועלת אפשרית של תוספי הפרוביוטיקה המוצלחים לשלל בעיות בריאות.

המחקר הזה שפרטיו בקישור, מתייחס למדדים שבדרך כלל לא מקושרים בנטילת פרוביוטיקה ו/או מיקרוביום תקין: עודף משקל, רמות כולסטרול ואיכות חיים.

במחקר עקבו אחר 220 אנשים בוגרים עם עודף משקל שנטלו תוסף פרוביטיקה מרוכז במשך כחצי שנה, בהשוואה לאחרים שלא נטלו את התוסף.

  • תוצאות המחקר הראו כי באופן מובהק אלו שנטלו את הפרוביוטיקה ירדו יותר במשקל, ותוצאה זו היתה עוד ברורה יותר אצל אלה שהיו עם עודף משקל ניכר יותר.
  • תוצאות נוספות הראו ירידה ברמות הכולסטרול ה״רע״.
  • ולקינוח נוטלי התוסף נהנו מעלייה באיכות החיים כפי שנבדק בשאלונים בעלי תקיפות מדעית מוכרת.

 

אז האם כדאי לקחת תוספי פרוביוטיקה לירידה במשקל ואיזון כולסטרול?

אני לא בטוח שכדאי. יש לשים לב שבמחקר הנ״ח השתמשו בתוסף מאוד מרוכז, וחשוב מכך – ישנן דרכים בטוחות וטובות מאלה לירידה במשקל ואיזון כולסטרול.

יחד עם זה, המחקר מציע דרך לתמיכה בתהליכים רצויים ויתכן וייקח עוד זמן עד שהמדע יבין אילו חיידקים, ובאילו צורה, יעילים למצבים אלה.

והכי חשוב, למיטב הידע והנסיון שיש ברשותי כיום, הוא לדאוג למיקרוביום משלושה כיוונים בסיסיים, בטוחים ויעילים כפי שמוסבר בקישור הבא: איך לשמור על איזון החיידקים במעי?

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

 

 

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז