השפעת שעות האכילה ביום על משקל ומדדים מטאבולים חשובים

ישנן גישות שונות לגבי מתי כדאי לאכול יותר או פחות במהלך היום, האם חשוב לאכול ארוחת בוקר, ומתי כדי לסיים לאכול בערב.

אנו מכירים את אימרתו המפורסמת של הרמב״ם: “בבוקר אכול כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו עני”.

יש את מה שמרבית אנשי המקצועי בתחום התזונה למדו: 3 ארוחות ביום + 3 ארוחות ביניים.

ויש לאחרונה גם את הגישה התומכת בצום לילה ארוך, כשפעמים רבות גורמת ״לפסוח״ על ארוחת הבוקר.

 

מחקר חדש שפורסם באחד מעיתוני הרפואה-תזונה המובילים בעולם מוסיף עוד מדע שיכול לעזור לנו להבין את הדרך המומלצת עבור מרבית האנשים.

מחקר זה שנעשה בספרד, וכלל 3362 אנשים שעברו תהליכי הרזייה.

במחקר ערכו השוואה בין אלה שנטו לאכול מוקדם יותר ביום, לבין אלה שאכלו את הארוחות שלהם מאוחר יותר במהלך היום.

לאחר שנטרלו גורמי השפעה (מערפלנים) שונים, הגיעו החוקרים למסקנות שמי שאוכל מאוחר יותר ביום יורד פחות במשקל וסובל מיותר שומנים בדם. כך שבשורה התחתונה, מי שאכלו מוקדם יותר במהלך היממה הרוויחו יותר.

 

למיטב הידע וההבנה שיש ברשותי כיום, אני ממליץ מאוד לסיים את ארוחת הערב מוקדם ככל הניתן – עדיף 3-4 שעות לפני השינה. בנוסף, לאחר סיום ארוחת הערב מומלץ להימנע לא רק מאכילה אלא גם משתיית משקאות שיש בהם קלוריות (חלב, לימון, דבש וכדומה).

לגבי תחילת היום, אני ממליץ למרבית האנשים להתחיל לאכול בבוקר רק כשיש רעב אמיתי של הגוף. חשוב לשתות מים בבוקר, מה שגם יאפשר לנו לשים לב היטב לתחושת הרעב האמיתית. מצד שני, שתיית קפה על הבוקר עלולה לשבש את תחושת הרעב האמיתית כי הקפאין נותן לנו אנרגיה ״משקרת״.

 

בריאות ואושר,

אופיר פוגל, נטורופת

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז