דיאטת אורז לניקוי בשבעה שלבים

דיאטת אורז בשבעה שלבים

להלן תוכנית של דיאטת ניקוי בשבעה שלבים, אשר מתאימה לאנשים בריאים העושים את התהליך כפעם-פעמיים בשנה. מי שטרם עבר דיאטה מסוג זה יש לעשותה בליווי איש מקצוע בלבד .

הסובלים מבעיות בריאותיות, נוטלים תרופות או מתמודדים עם הפרעות אכילה – חובה לעשות את התהליך בליווי מקצועי.

לפרטים נוספים על דיאטת אורז, כולל למי היא לא מתאימה ובאילו מצבים מומלץ לקרוא את המאמר המלא על דיאטת אורז – יתרונות, אזהרות,

חשוב מאוד : לאורך כל הדיאטה (וכל החיים למעשה…) יש להמנע מכל מזון מעובד, משומר, עם חומרי טעם/צבע/שימור.

במידה וישנה עצירות ניתן לצרוך : זרעי פשתן מושרים במים חמימים או דבלים ושזיפים מושרים במים.

במידה וישנה ירידה מהירה במשקל ניתן להוסיף: אגוזי מלך (לקנות עם הקליפה), אבוקדו, שקדים לא קלויים, ממרח שקדים (“שקדיה”).

בשיטת ניקוי זו, מידי שלב מוספים לתזונה רכיבי מזון נוספים והמגוון גדל. השלבים הראשונים מצומצים מאד והמזונות הרשומים להלן הם המזון הנצרך היחיד, מידי שלב יוספו מזונות עוד ליצירת ארוחה מגוונת ושלמה בשלבי הניקוי האחרונים.

 

שלב ראשון:

אורז ומוצריו: מלא, לבן, בסמתי מלא, פראי, שחור, אדום; דייסת אורז (יש “מזון תינוקות” גם מלא אורגני, חברת “מטרנה”), פסטה מאורז, אטריות אורז, פריכיות אורז, פצפוצי אורז מלא, אורז מלא חלוט (parboiled)

טיגון במעט שמן זית במידת הצורך.

תבלינים: כורכום.

שתייה: מים, חלב אורז.

 

שלב שני:

ירקות “כבדיים”: סלק אדום, סלרי-עלים+גבעולים, ארטישוק, לימון.

ירקות עליים-ירוקים (חסות, בצל ירוק, שמיר, בזיליקום,תרד וכדומה…)

תבלינים: אפשר להשתמש בתבלינים “אמיתים” כגון כורכום, כמון,זרעי כוסברה, אורגנו, טימין וכו. ללא תערובות תבלינים מוכנות ( כגון ראס אל חנות או גארם מסלה), מלח ( אלא אם כן הוא מהסוגים הבריאים יותר), אבקת מרק , תבלינים חריפים או אבקות תיבול , יש להמנע מתיבול יתר

מיצי ירקות.

תה צמחים מעלים בלבד (מרווה, נענע, לימונית, מליסה…).

המתקה: מוצרים איכותיים של – דבש, סטיביה, סילאן, מייפל , מולסה. עדיף להמעיט/ להמנע ככל האפשר

ללא ירקות מצליבים (למרות שחלקם עלים): כרוב,לפת, רשד, רוקט ועוד

בצל, שום.

 

שלב שלישי:

ירקות שורשיים עליים: פטרוזיליה, סלרי, כוסברה, שמיר וכדומה

ירקות כתומים: דלעת, דלורית, גזר, בטטה.

 

שלב רביעי:

כל הירקות כולם

פירות : תפוח, אגס.

 

שלב חמישי:

דגנים ללא גלוטן: תירס, כוסמת, דוחן, קינואה, אמרנט.

כל הפירות מלבד פירות הדר (מותר לימון).

 

שלב שישי:

קטניות (חומוס גרגירים, אפונה, עדשים, שעועית, פול, תורמוס, פולי סויה, אזוקי). עדיף להתחיל בנבטוטי קטניות ו/או עם מאש.

כל הפירות.

 

שלב שביעי:

דג ים צפוני: סלמון, סול, הליבוט, בקלה (קוד/שיבוט), טונה, רוטבראש ועוד

(ראשונים שחוזרים: אבוקדו, שיפון, שיבולת שועל, שומשום מלא, אגוזים וגרעינים…)

 

מזכיר שוב שתהליכים כאלה יש לעשות עם ליווי מקצועי מתאים, ובנוסף – התהליך עלול להזיק לאנשים במצבי בריאות מסויימים.

מי שמעדיף לעבור תהליך ניקוי גוף עמוק במסגרת סדנה תומכת ומקצועית, מוזמנן להשתתף בסדנאת עומק חוויתית מבוססת מחקר בה תקבלו כלים להטבת מצבכם הבריאותי, הורדת לחץ דם, סוכרים ושומנים בדם לצד ירידה במשקל והקניית כלים לאורח חיים בריא

 

בריאות,

אופיר פוגל, נטורופת

shalev

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאותי

  • סינון לפי צמחוניטבעוני

  • סינון לפי סוג אוכל

  • סינון לפי זמן בישול

  • סינון לפי שלב דיאטת אורז