אילו מזונות באמת מעלים סיכון לסוכרת

מה מעלה יותר סיכון לסוכרת – אכילת פירות מתוקים? או אכילת בשר ועוף??
החשיבה הנפוצה היא שאכילת מזונות מתוקים, ולא משנה אם הם טבעיים ובריאים, או מתועשים ומעובדים – מעלה את הסיכון לסוכרת. ולעומת זאת, מזונות כמו בשר ועוף שאינם מעלים את רמות הסוכר מיד לאחר אכילתם, יעזרו למנוע סוכרת.
אבל כפי שכבר כנראה ניחשתם – המציאות המדעית הפוכה.
מחקר נוסף, שאת תמציתו ניתן לקרוא כאן למטה, מראה כי אכילת בשר ועוף – ובמידה מועטה גם דגים – מעלה את הסיכון לחלות בסוכרת.אני לא מכיר כיום אף מחקר שהראה שאכילת פירות מעלה את הסיכון לחלות בסוכרת, אלא רק להיפך.
מי שכבר חולה בסוכרת, ודאי שצריך לשים לב לאיכות וכמות הפירות שהוא אוכל, אבל חשוב לא להתבלבל – פירות אינם הסיבה למחלת הסוכרת, אלא רק אמצעי לשליטה במחלה. רוב המטופלים שלי שמתמודדים עם סוכרת לומדים אילו פירות אינם מקפיצים גבוה את הסוכר בדם, ואותם אפשר וכדאי לאכול.

ושלא נדע מסוכר…
אופיר פוגל, נטורופת

הסיכום מתוך אתר האינטרנט של הארגון המופלא: ״עמותת רופאים למען רפואה אחראית״ (pcrm):

Diabetes Risk Increases with Meat Intake

Meat consumption is associated with risk for developing type 2 diabetes, according to a new study published in the American Journal of Epidemiology. Researchers followed the diets and disease risk of 63,257 participants from the Singapore Chinese Health Study and found that those who consumed the most red meat (e.g., pork, beef, lamb), poultry, and fish had an increased risk for type 2 diabetes by 23, 15, and 7 percent, respectively, compared with those who consumed the least. In a separate analysis, the authors found that as heme iron increased, so did the risk for diabetes. Other studies have published similar findings, including the Adventist Health Study-2, which showed that as more animal products, such as red meat and fish, are included in the diet, increase for diabetes risk follows.

 

כתיבת תגובה

סינון מתכונים

  • סינון לפי מצב בריאות

  • סינון מאכלים לצמחונים


  • סינון לפי סוג אוכל


  • סינון לפי זמן הכנה


  • סינון לפי שלב דיאטת אורז